"PSI Kurier..." - o co Wam chodzi?!

Autor: Maciej Wojcik (mwojcik1_at_neutron.elka.pw.edu.pl)
Data: Tue 30 Jul 1996 - 20:57:23 MET DST

lech7_at_pse.pl (Lech Szychowski) napisal
- w reakcji na wyjasnienia Pawla Wimmera:

>Nie twierdze, ze jestes na zoldzie Billa G. Ale wolalbym, zeby Twoje
>przekonania byly opatrzone napisem "to moje prywatne przekonanie"
>- bo inaczej wielu czytelnikom wyda sie, ze jest to "fakt obiektywny";
>tym bardziej, ze za Twoim przekonaniem stoi tytul pisma, w ktorym je
>publikujesz.

Czy Pawel Wimmer podpisal sie: 'Lupus', czy moze 'Microsoft', a czy
przypadkiem PC Kurier?
Ja mysle, ze podpisal tekst swoim nazwiskiem, co niedwuznacznie
oznacza, ze to on napisal. Fakt, ze PC Kurier publikuje jego teksty
oznacza, ze akceptuje JEGO poglady (placac mu przy okazji za ich
wyrazanie).
To, ze PC Kurier jest skierowany do _amatorow_ jest widoczne nie tylko
poprzez tytul pisma (Kurier = gazeta popularna), ale takze poprzez to,
ze profesjonalisci sami wyczuwaja, ze to gazeta 'nie dla nich'.

>Wiem, ze owemu nieozrientowanemu "ludowi" mozna wmowic praktycznie
>cokolwiek (zwlaszcza majac za soba autyorytet nie tylko wlasny, ale
>takze starego popularnego tytulu). Ale to nie oznacza, ze nalezy im
>cokowliek wmawiac. Slowo "indoktrynacja" jeszcze nie padlo, ale...

Powszechnie przyjeta zasada jest upraszczanie zagadnien tlumaczonych
osobom nieprzygotowanym do 'przelkniecia' ich w calosci. Wielu ludzi
szuka prostej, wrecz prymitywnej, informacji w natloku
niezrozumialych, nawiedzonych i 'profesjonalnych' madrosci. Oni chca
sie _wogole_ _dobrac_ do tego Internetu, a jak juz sie dodzwonia na to
TePe eS.A. i "poeksploruja" troszke, to sami dotra do newsow i
dowiedza sie od lokalnych ekspertow jakie systemy sa najlepsze.

Ja sie dziwie, ze osoby "siedzacy w temacie" potrafia sie tak
PRZYPIERDALAC do szczegolow - chyba tylko dlatego, ze sami chcieliby
blyszczec wiedza na lamach prasy. I do tego Pawel Wimmer dal Wam
szanse - piszcie KILOBAJTY tekstu do Lupusa, a oni Was wydrukuja!! I
zobaczymy co z tego wyniknie...

-mtv

PS Przepraszam autora cytowanego postingu za uzycie tekstu wlasnie
jego autorstwa.