Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Tue 30 Jul 1996 - 12:45:54 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>To , za przeproszeniem, uzywaj sobie klawiatury maszynistki.
>Bo to jest _ustalony_, _udokumentowany_, i _usankcjonowany norma_
>jedyny sposob rozlozenia klawiszy na klawiaturze w .pl.

>: Mowienie tego gdy Microsoft nie stosuje sie do standardow ISO ani
>: polskiej normy (!!!) kodowania polskich znakow jest co najmniej
>: smieszne.
>
>Drobne pytanie - czy ta polska norma obowiazywala, jak MS wymyslal
>swoje literki? Czy tez wprowadzono ja pozniej, z pominieciem
>POWSZECHNIE UZYWANYCH STANDARDOW ?

Nie jestem pewien, jak to bylo ze stronami kodowymi, ale
prawdopodobnie tak. ISO-8859-2 jest inaczej znane jako CP914 -
numerek troche nizszy od 1250. Co do klawiatury maszynistki,
to naprawde sa ludzie, ktorzy jej uzywaja. A w tym wypadku MS
OLAL SIKIEM PROSTYM zarowno PN/79 jak PN/87 i wprowadzil w Win 3.1
cos totalnie idiotycznego, niekompatybilnego z zadna norma, co nazwal
'polskim ukladem maszynistki'. Doskonale pamietam, jakie mialem z tym
problemy u niektorych userow, ktorzy przesiedli sie z maszyn do
pisania na Worda. Jeszcze nie wiem, czy poprawiono to w 95, ale
zaraz sprawdze.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl