Re: Summary (bardzo dlugie) [Bylo:Re: PECET-Windows-OS/2-summary (Dlugie!)]

Autor: PAyMoN (paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 29 Jul 1996 - 06:10:04 MET DST

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

>Pozwole sobie zwrocic Ci uwage, ze Twoj list napisany jest w tonie
>znacznie bardziej zacietrzewionym niz wiekszosc postingow autorstwa
>tej grupy milosnikow OSa, Linuxa, opanowanych nienawiscia.
Sorry.Ale po kilku dniach nieobecnosci sciagnalem kilkaset listow z
czego wiekszosc to smieci.I bylem wkurzony.Normalnie staram sie byc
maksymalnie spokojny i obiektywny.

>Mnie tam specjalnie zacietrzewienie nie przeszkadza,
>(o ile nie przeradza sie w chamstwo)
>dodaje pieprzyku dyskusji.
Teoretycznie tak.Jak ktos jest zacietrzewiony i ma do tego cos do
powiedzenia to zgoda.Ale jak jest tylko zacietrzewiony?
[..]
> Reasumujac: sytuacja na tej liscie nie jest bynajmniej
>powodowana przez zacietrzewiona grupe milosnikow tego czy
>innego s.o. ktorzy nienawidza M$ i wszystkiego co od M$
>pochodzi. To nie ma nic wspolnego z miloscia czy nienawiscia.
>To sie nazywa zwykla inzynierska rzetelnosc i odpowiedzialnosc.
>Ci co sie znaja i potrafia porownywac, maja OBOWIAZEK otworzyc
>oczy tym, ktorzy nie wiedza, nie znaja sie, w zwiazku z czym
>czerpia swoja wiedze z reklam M$ i idacym im w sukurs artykulom
>niedowarzonych pismakow komputerowych.
Zgoda.Ale to ma sie nijak to tego co czytam na Pececie.Jesli bowiem
probuje sie "oswiecac" kazdego kto sie przyzna ze uzywa Windows,nie
pytajac czy on tego pragnie,to z rzetelnosci robi sie indoktrynacja.Ja
nie mam nic przeciw rzetlnym listom opisujacym zalety ( i wady!!! )
roznych rozwiazan,systemow operacyjnych etc.Pod warunkiem ze wnosza
cos nowego.Natomiast listy typu: "Jak zrobic [,,,] pod W95?
Zainstalowac OS/2" to dla mnie co najmniej przejaw glupoty nastepnego
"milosnika".Jezeli ktos pyta konkretnie,to nalezy odpowiedziec
konkretnie.A na liscie "wszystkie drogi prowadza do OS/2 (ewentualnie
Linuxa)".A zreszta jak juz kogos sie "oswieca" to nalezalo by chociaz
spytac dlaczego uzywa on tego czego uzywa.Byc moze jest to ktos kto
nalezy do szczesliwej grupy "swiadomych".Nie przypominam sobie aby
ktos na liscie pytal.Zawsze wie lepiej.
Nie podoba mi sie tez dobor argumentow - gdyby wyciac demagogie i
agresje to bardzo rzadko ktos powie cos nowego.I w tym rzecz.
Co do pismakow to pelna zgoda - sam po wielu staranich zrezygnowalem z
czytania wiekszosci krajowych pism komputerowych.Dlatego ze brakuje
tam _dziennikarzy_.Takich co maja swoja opinie i potrafia ja
bronic.Takich co wiedza o czym pisza.Takich co wiedza jaki skutek maja
ich artykuly i biora za to odpowiedzialnosc.
[..]
> [...]
>na dojrzalym (niemal stuletnim) rynku, jak np. rynek samochodow
>osobowych - zjawiska tego typu nie moglyby absolutnie wystapic.
>Zjawiska takie jak w95 - tzn. ze produkt aktualnie na rynku
>NAJGORSZY i zdecydowanie NIE NAJTANSZY - wygrywa. I nie jest to
>wina tych biednych lamerow ktorzy go kupuja i uzywaja. To wina
>przede wszystkim pismakow komputerowych. I dlatego to wlasnie
>artykul p.Wimmera wzbudzil taki odzew, podczas gdy pelne milosci
>wyznania takiego czy innego lamera uzywajacego w95 wzubudzja
>najwyzej wzruszenie ramion czy najwyzej dwie trzy poblazliwe
Niby tak,ale jestem przciw uszczesliwianiu na sile.Dyskusja
tak,indoktrynacja - nie.

> Ostatnia rzecza jakiej spodziewalbym sie uslyszec jest
>argumentacja tego rodzaju. Przeciez to zywcem wyciete
>z Trybuny Ludu w latach 60-tych.

Ops,sorry - faktycznie mozna to bylo tak odebrac ale to nie to mialem
na mysli :))
Chodzilo mi tylko o to,ze jak ktos siedzi na zachodzie to sila rzeczy
musi miec czasami inny punkt widzenia.Chocby co do OS'a - w Polsce
jest cholernie trudno kupic legalny soft do niego.A to jest wazne.

P.S. Z cala reszta,szczegolnie o dziennikarstwie zgadzam sie w 100%.

Pozdrawiam

Adam Fiuk (IRC,mud: PAyMoN)
mailto:paymon_at_zeus.polsl.gliwice.pl