Re: OS/2 i mirroring

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Sun 28 Jul 1996 - 10:48:17 MET DST

Gregorio Kus napisal(-a) :

> o ile sie orientuje (bo osobistych doswiadczen nie mam)
> RAID to rozwiazanie sprzetowe, czy jak kupisz odpowiedni
> kontroler to bateria RAID jest widziany jako zwykly EIDE
> czy SCSI.

No nie do konca. Mozna robic RAID softwarowy i hardwareowy. Najlepsze
przyklady to wszystkie wyroby Micropolisa (hard) oraz np. mirror robiony
przez Novela czy tez RAID 0,1,5 robiony przez WinNT. Kazde z tych rozwiazan
ma swoje zalety i wady.

Poza tym fajnie jest jesli jakis program ma dostep do informacji nieco
szerszych niz taki logiczny dysk (niech ktos probuje potem ratowac RAID 5 po
padzie 2 dyskow).

--
-w