Re: ISO-8859-2 [Bylo: Re: Modemy w ogolnosci]

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 23 Jul 1996 - 20:13:17 MET DST

Gregorio Kus napisal(-a) :
> isc w tym kierunku zapewne warto, ALE NIE NA LISCIE,
> nawet gdyby WIEKSZOSC juz to miala!

I tak i nie. Za stosowaniem przemawia fakt ze jak dalej tak pojdzie to m$
wejdzie swoimi brudnymi nogami i w ten swiat i bedzie powszechne stosowanie
"ich standardu". Tego nie chce. Przeciw to jest zdecydowanie wynik bycia
przez bardzo dlugi czas zmuszany do czytania czegos w rodziaju
"m=34k=43o=90" i nie ukrywam ze wymyslam ciekawe rodzaje smierci na autorow
takich maili.

> pomijajac niezbyt uprzejmy (delikatnie mowiac) ton Mariusza -
> ma on jaednak racje, moim, w tym przypadku wcale nie humble zdaniem.

On po prosu wogole nie mial racji. Jesli on nie uznaje ISO (a jest to bardzo
szybka i sprawna organizacja - jesli zatwierdzila ten standard to oznaczy
ze musial istniec jakie 2 lata wczesniej juz w formie dosc niezmiennej), to
niedlugo nie bedzie mogl powiedziec ze JAKIEKOLWIEK normy istnieja na
swiecie i nie moze byc pewnym dnia ani godziny (ze nie wspomne ze kupi w
sklepie suszarke do wlosow na rowne 156V czy tez naleje sobie benzyny do
samochodu z rownymi 14 oktanami).

> Nie zaczynajmy, prosze, tej dyskusji jeszcze raz, juz to bylo
> przerabiane wielokrotnie. Dziwie Ci sie Wojtku, jako badz co badz -
> weteranowi listy, ze tego nie pamietasz.

He, juz sie podporzadkowalem kilku protestujacym na tej liscie na moj podpis
PGP i nie stosuje go. Anyway, mysle ze poczta prywatna powinna byc w 100%
polska, bazujaca na STANDARDZIE a nie na wymyslach (czytaj: m$). Jesli nie
bedziemy tego stosowac to niedlugo bedziemy mogli wybierac miedzy wordem a
notepadem i nie bedzie innego wyboru. Caly czas podkreslam - z faktu ze m$
robi sobie z Internetu "program pod windows" (Andrzej Karpinski, to jest
naprawde boskie) nie wynika ze to co sobie oni wymyslili w dobrych kilka lat
pozniej (wkraczajac w i-net) nalezy stosowac. Pamietajmy ze Int4Win to nie
tylko m$ ale rowniez te kilka(-set|-tysiecy) marnych maszyn pracujacych
pod UNIX-em pod zdefiniowanym STANDARDEM.

ps. Nie ukrywam ze przylaczam sie nieniejszym do walki jaka rozpoczelo kilka
znanych (lub nie) na tej liscie osob, m.in( Janek Rychter i Tomek Kloczko).
Nie wiem czy moge sobie pozwolic na calkowite i wszechstronne stosowanie
polskich liter (wlasnie ze wzgledu na cholerne listy dyskusyjne i ciekawe
bramki news<-->mail, raz na fakt ze juz kilka lat w tym siedze). Ale poczta
prywatna bedzie przez mnie obslugiwana w STANDARDZIE.

--
Pozdrowienia,
Wojtek <wojtekp_at_tch.waw.pl>