Re: monitor a mikrofalowka

Autor: jas_at_ichuwr.chem.uni.wroc.pl
Data: Tue 23 Jul 1996 - 15:25:44 MET DST

In article <199607221658.SAA22127_at_polonez.man.lodz.pl> zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland) writes:

>No przeciez nie dyfuzje cukru w cukrze tylko dufuzje pary wodnej
>przez gaz obojetny; wtym przypadku powietrze.
>To oczywiscie na poczatku procesu; potem para wyprze przez barodyfuzje
>powietrze i bedzie tylko para wodna

No wlasnie... Pozniej cisnienie pary wodnej bedzie wieksze niz cisnienie
powietrza...

>No przecie w kuchence sa upusty wentylacyjne; jakby ich nie bylo
>toby cisnienie wzroslo i kuchenke by rozerwalo.

No tak ale troche zostaje... I w pierwszej fazie to wydaje mi sie ze
powietrze ulatuje dzieki wentylatorom...

> No a w czym sie wydziela; drganie dipoli rozprasza sie na siatke
> molekul i to jest wlasnie "wydzielanie ciepla"
> na tej samej zasadzie wydzieli sie w innych substancjach

Jezeli ta substancja jest dipolem... woda jest...

> (no ale w tej chwili ci nie powiem czy wydzielanie ciepla zalezy
> w pierwszej potedze od momentu dipolowego czy w drugiej)
>1 W kazdym badz razie wydzielanie sie energii jest proporcjonalne
> do czestotliowsci pola, natezenia, tangensa kata strat i czegos tam jescze

Od czestotliwosci pola... eee nie ... jak bedzie za duza czestotliwosc np
swiatlo widzialne to juz nie bedzie sie pochlaniac fala... Istnieje maksimum
pochlaniania.... Dla wody w zaleznosci od struktur jest to w granicach od
MHz do 40-50 GHz... moze troche wiecej...

>2 Woda zwiazana (ta blisko substancji) ma znacznie mniejsza swobode
> rotacji dipoli i dlatego w niej wydziela sie mniej energii niz w
> wodzie swobodnej.

To zalezy od czestosci pola.... DLatego jest pewien zakres pochlaniania...

> Tak wiec "koncowka wody" nie pochlania tak duzo energii jak "woda luzem"
> (Nie polecam czytania podrecznika, zeby nikogo nie urazic)

Patrz wyzej...

>Romek
Janusz Dzielendziak