Re: monitor a mikrofalowka

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Fri 19 Jul 1996 - 17:19:39 MET DST

jas_at_ichuwr.chem.uni.wroc.pl wrote:
>jakies struktury powiazane z woda... co jeszcze bardziej wplywa na takie
>reakcje w organizmie...
Wydaje mi sie ze dziala nie tylko na wode ale na bialka i
tluszcze rowniez. Zaraz sprobuje pogrzac garnuszek oleju.
Ale swoja droga gdyby dzialolo tylko na wode to dlaczego chleb
wsadzony do mikrofalowki sie zwegla. Wyparowalaby woda i dalej
nic juz by nie mialo prawa sie dziac.

>Promieniowanie gamma to inny zakres fal...
>Licznik GM to jest jakby rozwiniecie komory jonizacyjnej jak dobrze
>pamietam... A liczniki GM szczegolnie te polskie mozna wyrzucic - zadne nie
>trzymaja charakterystyk(tak bylo kilka lat temu).
Wyszedlem z tematu.. Jakich charakterystyk? Licznik GM dziala w
nasyceniu. Jest 1 rozpad to jest impuls. Nie ma rozpadu nie ma
impulsu. Fakt maja ograniczony czas zycia (ilosc impulsow).
Komora jonizacyjna nie pracuje w nasyceniu i daje impulsy
proporcjonalne do energi.

> O wiele lepsze sa mierniki scyntylacyjne...
Fakt i one sa chyba rowniez proporcjolane, sparwdze ale jestem
tego prawie pewien.

>Janusz Dzielendziak
Pawel