Re: Taki sobie OS

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Thu 11 Jul 1996 - 18:45:31 MET DST

At 18:31 96-07-11 +0200, you wrote:
>Intuicyjnie moze tak. Ale w image processing, image compresion to
>wylacznie algorytmy z utrata informacji.

A wiec nieporozumienie na poziomie nomenklatury. Dla mnie kompresja
to zmniejszenie objetosci. Czy po drodze uzywa sie kodowania,
drzew, galezi czy korzonkow :-) Huffmana, haszowania itp. itd
to tylko szczegoly technicznej realizacji.

>Nie koniecznie moge napisac taka stratna kompresje ktora bedzie
>sie wyjatkowo latwo kodowala RLE (latwiej niz oryginal!)

zebysmy sie znow nie spierali o nomenklature: w tym kontekscie
pod RLE rozumiem tylko algorytm RLE wprowadzony do "kompresji"
bitmap w formacie M$. Na przyklad obrazek czolowki Windows.

>Traci troche informacji wspomoc RLE.

Nie za bardzo rozumiem, ale poczekam na rozjasnienie.
Wedlug moich "badan" ten programik stosuje dla niektorych
pixeli zamiane kolejnosci, a potem robi "kodowanie" tym samym
algorytmem co oryginal.

>Owszem jest w WordPerfect 5.1 dla DOSa. W WinWord 2.0 nie ma na
>pewno, na 6.0 parcuje od niedwana (i krew mnie zalewa jak to mi
>sie laduje) ze moze nie zauwazylem...

  Moze sie myle ale moje glebokie przekonanie mowi mi ze to jest
  mozliwe w obu Wordach

Romek
-------- PeCetologia to nauka eksperymentalna --------