Re: Taki sobie OS

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Thu 11 Jul 1996 - 18:21:58 MET DST

zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland) w

> Jesli to jest grafika "malarska" z wiecej niz 256 kolorow
> to oczywiscie ze nie skompresuje bo M$ zdefiniowal "swoj"
> algorytm RLE tylko dla 16 i 256 kolorowych bitmap.

> Nieprawda: w tym przypadku to kompresja; pod warunkiem
> ze rysunek nie jest skomplikowany :-)
Intuicyjnie moze tak. Ale w image processing, image compresion to
wylacznie algorytmy z utrata informacji. Moge znalezc jakas
literture. Kodowanie moze spowodowac zmniejszenie rozmiaru danych
samo lub w polaczeniu z kompresja (jpeg to DCT + kodowanie
Huffmana).

> Orginalny algorytm nie jest zbyt efektywny i jego niektore
> implementacje mozna zobaczyc w PaintShopPro 2 i 3 (ma bledy)
> w PhotoStylerze jest najlepszy dla formatow 256 kolorowych.
> Dla formatow 16 kolorowych najlepsza jest moja wersja.

> To jest dosc oczywiste i wynika z samej zasady stratnej kompresjii.
Nie koniecznie moge napisac taka stratna kompresje ktora bedzie
sie wyjatkowo latwo kodowala RLE (latwiej niz oryginal!) Np
algorytm Block Trucnation Coding na bardzo duzym bloku (BTC to
dokladnie to co bylo kiedys z grafika na Scpectrum). Metody
oparte o dyskretna transormate kosinusowa ( jak chcocby jpeg)
beda wprowadzaly szum.

> Co wiecej gdzies na sieci jest programik, ktory lekko przepakowuje
> GIFy i zmniejsza ich rozmiar o kilka procent - na oko nie mozna
> zauwazyc roznic w wygladzie obrazkow.
Traci troche informacji wspomoc RLE.

> Gdzies jest taka opcja zeby nie wlaczac grafiki do dokumentu;
> podczas wydruku sa one dopiero dolaczane;
> o ile pamietam sa problemy z pamietaniem gdzie jest grafika
> po przeniesieniu na inny komputer.
Owszem jest w WordPerfect 5.1 dla DOSa. W WinWord 2.0 nie ma na
pewno, na 6.0 parcuje od niedwana (i krew mnie zalewa jak to mi
sie laduje) ze moze nie zauwazylem...

>Romek

pawel