Re: Taki sobie OS

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Fri 12 Jul 1996 - 10:40:32 MET DST

zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland)
wrote:

>to zmniejszenie objetosci. Czy po drodze uzywa sie kodowania,
>drzew, galezi czy korzonkow :-) Huffmana, haszowania itp. itd
>to tylko szczegoly technicznej realizacji.
Nie do konca to rowniez problem jakosci uzyskanego obrazu. Przy
kodowaniu sie nie znienia nic a nic.

>zebysmy sie znow nie spierali o nomenklature: w tym kontekscie
>pod RLE rozumiem tylko algorytm RLE wprowadzony do "kompresji"
>bitmap w formacie M$. Na przyklad obrazek czolowki Windows.
Dal mnie to wszytskie algorytmy Run Leght Encoding np tez GIF.

>Nie za bardzo rozumiem, ale poczekam na rozjasnienie.
>Wedlug moich "badan" ten programik stosuje dla niektorych
>pixeli zamiane kolejnosci, a potem robi "kodowanie" tym samym
>algorytmem co oryginal.
Traci informacje (w stosunku do oryginalu) to znaczy znienia
wartosci niektorych pixli obraz staje sie rozny od oryginalu wiec
wzglednie gubi pewne informacje oryginalu.

> Moze sie myle ale moje glebokie przekonanie mowi mi ze to jest
> mozliwe w obu Wordach
Jestem pewien ze tego nie ma w Wordzie 2 (moze jest jako opcja
zastrzezona tylko dla pracownikow MS) Natomiast w Wordzie 6 poki
co tego nie zauwazylem...

Pawel