V-Fat w starym DOS-ie

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 28 Jun 1996 - 09:30:13 MET DST

Hej!
Pisze w takiej oto sprawie:

  Mam dysk, na ktorym zaczelo mi sie robic ciasno... jest na nim jakies 5
partycji (3 dosowe, 1 linux, 1 swap), z czego jedna z dosowych jest primary.
Mam tez Win'95 (no coz ...). Chce kupic wiec cos duzego, ale bez wywalania
starego dysku ... oczywiscie, na nowym dysku rowniez pojawi sie dosowa
partycja Primary ...

  Poniewaz nie jestem masochista, nie mam zamiaru instalowac od nowa Win
(zarowno 3.1 jak i 95), wiec po prostu przerzuce systemy na nowy dysk ...
O ile przy normalnym DOS-ie nie ma z tym problemow, to przy partycji
V-Fat z tymi jej "genialnymi" dlugimi nazwami jestem zupelnie bezradny...
Nie da sie (a przynajmniej ja nie potrafie) przerzucic katalogow z
takimi nazwami na jakikolwiek inny dysk (zreszta xcopy nawet przy
kopiowaniu na partycje VFat obcina dlugie nazwy do tych badziewi z
tylda). Z kolei nie bede mogl uruchomic GUI, bo system szuka win.com i calej
reszty na dysku E:, ktory niestety zostanie przesuniety o jedna litere w
gore (ech, ta kretynska kolejnosc ustawiania partycji - najpierw wszystkie
Primary, potem reszta ...)

  Teraz wiec pojawia sie pytanie ( a nawet kilka ;) ):

1. Czy jest jakis programik, ktory da sie odpalic w starym DOS-ie (od
   biedy moze byc dos 7.0) i bedzie mogl skopiowac wszystkie pliki o
   dlugich nazwach na nowa partycje? A jesli tak, to czy musze ta
   partycje jakos przerabiac, czy pojdzie bez niczego?

2. Bardzo czesto uzywam F8 i pozycji 7 ("uruchom stara wersje systemu DOS" ;))
   Poniewaz oczywiscie chce zeby Win startowalo z nowego, szybszego dysku, to
   bede musial zrobic ten sam meches na nowym dysku ... nie chce mi sie
   instalowac na nim DOS-a, a potem okrojonego Win'95 tylko po to, zeby
   miec mozliwosc wyboru starego systemu... Czy jakis program potrafi
   skopiowac caly BOOTrecord na nowy dysk?

3. Pytanie natury technicznej: czy miedzy dyskami Caviara 2,1 GB i 2,5 GB
   jest duza roznica jesli chodzi o predkosc? I czy te dyski (zwlaszcza
   2,1 GB) sa szybsze np. od Caviara 1.6 GB?

To chyba wszystkie pytania... prosilbym o w miare szybka odpowiedz ...

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|