Re: ******** Dysk MFM 20 *********

Autor: Andrzej Krzysztofowicz (ankry_at_mifgate.pg.gda.pl)
Data: Thu 13 Jun 1996 - 13:44:49 MET DST

Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl) wrote:
: >Za to jest inny problem: Moze ci nie dzialac z nim wspolczesny kontroler
: >dyskietek. Musialbys tez miec od XT...

: Czy kontroler XT bedzie dzialal z a) czyms lepszym od XT
: b) flopami innymi niz 360k ? - mam watpliwosci. Poza tym

Zalezy jaki kontroler. Mam kontroler dyskietek do XT z wlasnym biosem, ktory
widzi flopy 1.44 - co prawda nie sprawdzalem, czy dziala np. z 486, ale nie
widze przeszkod.
Natomiast kontrolerow HD MFM od XT uzywam z plytami 486 i chodza bez
problemu nawet na 12MHz na ISA (oczywiscie szybkosc jest "zawrotna").
Nie moge tego powiedziec o kontrolerach HD/FD MFM od AT. Czasami (zaleznie
od plyty?) nie chca w ogole dzialac nawet przy 8MHz na ISA (a sprobuj
ustawic mniej...).

: kontroler dyskietek nie ma absolutnie nic wspolnego z
: kontrolerem HD poza tym, ze czasami sa na jednej karcie.

Moze nie ma, a moze ma... Jak wytlumaczysz fakt, ze wsadzenie do komputra
kontrolera HD/FD MFM od AT z zablokowanym FDC powoduje, ze zwykly kontroler
I/O ATbus przestaje prawidlowo obslugiwac dyskietki? Widziec - widzi, ale
proba zapisu/odczytu wywala co chwila blad :( (sector not found)

ankry