Re: ******** Dysk MFM 20 *********

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 14 Jun 1996 - 09:12:27 MET DST

ankry_at_mifgate.pg.gda.pl (Andrzej Krzysztofowicz) wrote:

GB>: Czy kontroler XT bedzie dzialal z a) czyms lepszym od XT
GB>: b) flopami innymi niz 360k ? - mam watpliwosci. Poza tym

>Zalezy jaki kontroler. Mam kontroler dyskietek do XT z wlasnym biosem, ktory
>widzi flopy 1.44 - co prawda nie sprawdzalem, czy dziala np. z 486, ale nie
>widze przeszkod.

Chodzilo mi o zwykly kontroler FDD XT . O takich z wlasnym biosem
tylko slyszalem, ale nie nigdy nie widzialem

>Natomiast kontrolerow HD MFM od XT uzywam z plytami 486 i chodza bez
>problemu nawet na 12MHz na ISA (oczywiscie szybkosc jest "zawrotna").

Tak. to wiem.

>Nie moge tego powiedziec o kontrolerach HD/FD MFM od AT. Czasami (zaleznie
>od plyty?) nie chca w ogole dzialac nawet przy 8MHz na ISA (a sprobuj
>ustawic mniej...).

Probowalem tylko z kilkoma 386SX - chodzilo. Z 486 nie kombinowalem.
Dla zabawy sprobowalem kiedys z P75 - poszlo. Wyszedl z tego
komputer P75 z 32 MB RAM i 20 MB HDD :-)))
Czy robiles niskopoziomowe formatowanie, bo u mnie zawsze to byl
pierwszy etap przy takiej zabawie ?

GB>: kontroler dyskietek nie ma absolutnie nic wspolnego z
GB>: kontrolerem HD poza tym, ze czasami sa na jednej karcie.

>Moze nie ma, a moze ma... Jak wytlumaczysz fakt, ze wsadzenie do komputra
>kontrolera HD/FD MFM od AT z zablokowanym FDC powoduje, ze zwykly kontroler
>I/O ATbus przestaje prawidlowo obslugiwac dyskietki? Widziec - widzi, ale
>proba zapisu/odczytu wywala co chwila blad :( (sector not found)

Dziwne 8-( - moze jakos nie do konca jest zablokowany ? - nigdy
czegos takiego nie probowalem. Ale jaki to ma sens, czemu nie
wyrzuciles calkiem tego IO/ATbus i nie podlaczyles dyskietek
do HD/FD MFM ?

Pozdrowienia

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl