Te przeklete polskie litery.

Autor: Wojciech Galazka (wgalazka_at_zoolook.chem.uw.edu.pl)
Data: Fri 07 Jun 1996 - 17:51:41 MET DST

  Tytul moze sensacyjne " Those damning Polish letters" :-)
  ale ja wciaz nie wiem jak sie z tym uporac. O co chodzi?

  Mam do przetlumaczenia front end pewnego programu, menu, komunikaty, itd
  Program chodzi pod DOSem 6.0. Jaki standard polskich liter wybrac
  aby dowolny uzytkownik (he, he, nie tylko polski ale takze gosc z Niemiec,
  Hiszpanii i, o zgrozo, z Papui Nowej Gwinei) mogl te polskie litery
  odczytac bez potrzeby rozgryzania tematu "Slon a sprawa polska".

  Do wyboru jest Latin2 codepage 852, ISO 8895 (czy cos podobnego, nie
  pamietam numeru dokladnie, ale ten standard daje polskie litery pod
  Unixami w miare bez problemu) czy sa jeszcze jakies inne ?
  Aha, nie moga znikac ramki, a zamiast nich pojawiac sie wstretne robaczki.
  Macie jakies propozycje?

 P.S.
 A ja myslalem, ze chociaz jedna rzecz Microsoft zrobi dobrze, polskie
  litery, ale oni i to sp..
P.P.S
  Program tylko wyswietla troche polskich napisow, czyli nie trzeba zadnego
  sterownika do klawiatury, tylko aby sie to wyswietlalo (domyslnie na VGA
  lub lepszej, jacys uzytkownicy Herculesa tutaj ?:))

P.P.P.S
  Tlumaczenie jest darmo, bo to do programu PD, a nie jakas fucha, jakby sie
 ktos pytal.

Wojtek
wgalazka_at_chem.uw.edu.pl