Re: PC a sterowanie... - odpowiedz

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 07 Jun 1996 - 17:20:04 MET DST

majes_at_loiv.torun.pl (Piotr Majewski) wrote:

>Pragne sprecyzowac swoje pytanie. Chodzi mi o podlaczenie do PC w warunkach
>domowych (bez wielkiego doswiadczenia elektonicznego) kilku urzadzen i
>sterowanie ich kolejnym zalaczaniem i wylaczaniem. Jesli to nie stanowi
>problemu, to prosze o przyslanie mailem jakichs schematow i opisow. Bylbym
>wdzieczny za podanie adresow FTP i tytulow ksiazek z ktorych mozna sie
>czegos dowiedziec.

Raczej odradzalbym podlaczanie roznych dziwnych rzeczy do PC,
skoro nie posiadasz doswiadczenia elektronicznego, ale jezeli juz,
to sprobuj znalezc stoisko z 'kitami' elektronicznymi AVT
(to ci od prenumeraty 'Software' :-E ) - widzialem tam kilka zestawow

roznych interfejsow cyfrowych i analogowych do PC. Nie wiem, ile sa
warte, bo nie bardzo mnie interesowaly, ale na pewno jest tam jakas
karta ze scalakiem 8255. Kiedys byla tez dosc prosta i przystepna
ksiazeczka Wolfganga Linka 'Jak mierzyc, sterowac i regulowac za
pomoca BASIC-u' - WNT 1988, seria 'Mikrokomputery' - co prawda
sa w niej przyklady na komputer TRS-80 (bylo takie cos, calkiem
fajne, socjalistyczny odpowiednik wabil sie MERITUM-1 i byl
mniej fajny ;-) ), - ale bez wiekszych problemow da sie to
zmodyfikowac na peceta. Warto tez przejrzec w bibliotece
stare numery 'Elektroniki Praktycznej' i 'Radioelektronika'.
Aha, gdybys chcial dolaczac jakies swoje uklady do Centronicsa:
jezeli masz plyte glowna z wbudowanymi interfejsami, to wylacz
je w Biosie i zaloz stara karte I/O - zawsze to przyjemniej 'sfajczyc'
interfejs na karcie za 15zl niz na mainboardzie za 300zl :-)))

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl