Re: EIDE

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 07 Jun 1996 - 13:31:16 MET DST

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

>Sformuuje wiec moje pytanie dokladniej: w jednokanalowym IDE, nie da sie
>"zrownoleglic operacji" na zasadzie: system operacyjny rozkazuje
>sterownikowi na przyklad czytac sektor z jednego dysku i zamiast
>biernie czekac (biernie, tzn. oczywiscie ze kazdy system multitasking
>moze robic cos innego, wiec biernie jedynie w sensie operacji dyskowych)
>moze juz wyslac rozkaz seek dla drugiego dysku.
>Pytanie: czy w przypadku 2 kanalow mozna to zrobic?
>Czy system operacyjny (*ix, OS/2, NT [nawet mi nie przyszlo do glowy
>pytac o w3.x]) widzi kanaly jako osobne urzadzenia?
> [...]

Hmm, to chyba kwestia driverow - w MR-Biosie na pewno mozna
zalozyc RAID-0 na dyskach EIDE (kto nie wierzy, niech zajrzy na
http://www.mrbios.com ) - stad wniosek, ze kanaly moga pracowac
niezaleznie - ale zdaje sie, ze wiekszosc systemow wielozadaniowych
wykonuje w tej materii intensywny sik na BIOS-a i steruje bezposrednio

kontroler.

Smutny wniosek: W W3.x mozna (z MR-Biosem), a w prawdziwych
systemach - nie wiadomo.
:-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl