Re: Czy juz czas na Netscape 3.x ?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sun 16 Jun 1996 - 01:49:09 MET DST

On Thu, 6 Jun 1996 23:52:56 +0200 Romuald Zylla wrote:

>Kochani, to mi przypomina chlopczyka ktory na zlosc mamie odmrozi
>sobie uszy. Albo: nie wezme penicyliny i umre bo nie lubie tego
>pana co wynalazl penicyline - on ma przeciez "monopol" na to lekarstwo.

troszeczke przesadzasz,
aczkolwiek ja wcale nie proponowalem umieszczania takich rzeczy na
stronach WEB. W koncu kazdy kto umieszcza cos na WEBie - robi to
po to aby bylo ogladane, wiec bez sensu jest rezygnowac
z 90% potencjalnych czytelnikow/widzow/klientow.
Proponowalem (a wlasciwie tylko opisalem nie moj pomysl)
umieszczanie przekreslonego znaczka netscape
i robienie stron trzymajacych sie standardu HTML.

>Netszkapa przewodzi wsrod browserow dlatego ze jest najlepsza
>i latwa do nabycia - prawie za darmo.

nie twierdze ze tak nie jest.
nie zapominaj ze to wszystko sa nadal bety
w dniu w ktorym netszkapa zdecyduje sie wreszcie wyciagnac zyski
ze swoich paroletnich inwestycji moze to zaczac wygladac inaczej.
Pozostaje miec nadzieje ze netszkapa nie pojdzie w slady M$,
(lecz raczej w slady Borlanda o ktorym wspominasz w dalszej czesci)
i zapewniwszy sobie praktyczny monopol, ustawi ceny na poziomie
pozwalajacym zarobic na ilosci a nie na cenie jednostkowej.
   Choc niektore brzydkie praktyki kaza podejrzewac co innego,
wciaz pokladam nadzieje w jej zalozycielach, miedzy innymi
ze wzgledu na obecnosc wsrod nich osob ktore byly WEBu tworczymi
prekursorami. To nie to co Bill G., ktory jest geniuszem, ale
wylacznie marketingowym. W czasie kiedy jeszcze "tworzyl" nie
wyszlo spod jego klawiatury nic tworczego.

>Rezygnacja z tla w GIFie albo rezygnacja z tabelek tylko dlatego
>ze konkurencja ich nie ma to ... dalej nie pisze zeby nie obrazac.

GIF jako tlo, jak i tag TABLE - sa w HTML 3

>Dlaczego wobec tego nie oglaszacie krucjaty przeciw Javie - czy Sun
>nie ma teraz praktycznie monopolu ?

jaki monopol????
licencje na Jave kupili wszyscy,
np. z IBMa mozesz sobie sciagnac darmowo Java Development Kit
dla AIX i WARP

>Czy wyrzucicie Turbo Pascal dlatego ze Borland ma na niego monopol ?

Na Pascala nie ma monopolu.
Sa nawet pascale darmowe (nawet dla DOSa)
Pozatym - nikt nie prowadzil tak uczciwej polityki wobec swoich klientow
jak Philip Kahn. To wlasnie dzieki taniemu i dobremu TP 3.0 bardzo wielu
z nas - programistow starej daty, stawialo swoje pierwsze kroki.

Grego