Re: Czy juz czas na Netscape 3.x ?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 11 Jun 1996 - 20:53:01 MET DST

On Tue, 11 Jun 1996 15:47:59 +0200 Jarek Lis wrote:

>Krzysztof Foltman (kfoltman_at_ibm.uci.agh.edu.pl) wrote:
>: Jasne. Tylko niestety obecnosc wynalazkow typu Netszkapa [Gold] zacheca
>: lamerie do lamerzenia (i naduzywania "bardzo twardych" atrybutow fizycznych,
>: jak np. <font size>)
>
>A co w/g ciebie powinni zamiast tego uzyc?

Jarku nie zaczynajmy od nowa dyskusji, ktora dlugo
(i z ofiarami po obu stronach)
toczyla sie na Polip'ie.

HTML byl zaprojektowany jako podzbior SGML, i sluzyl do opisu LOGICZNEJ
struktury tekstu, a nie jego graficznej postaci. Wszelkie decyzje n/t
w jaki sposob (i czy wogole) wyroznic w tekscie naglowek, tytul, poczatek
paragrafu, link, etc itd itp - mialy pozostac do uznania browsera a i w
przypadku jednego i tego samego dokumentu wyswietlanego tym samym browserem
- mogl on podejmowac rozne decyzje w zaleznosci np. od rozdzielczosci ekranu.

Wszystki "twarde" atrybuty, tzn. te ktore maja g... wspolnego z LOGICZNA
struktura tekstu sa dla mnie wada a nie zaleta (mimo iz JAKOBY zwiekszaja
mozliwosci HTML).

Tyle ze, nie pozostaje mi nic innego jak sie pogodzic z tym,
iz w miare jak internet staje sie przede wszystkim ROZRYWKA na dodatek
MASOWA - coraz mniej ludzi uzywac go bedzie do POZYSKIWANIA INFORMACJI.

A do zrobienia z niego "second television" potrzeba wlasnie tego:
zeby bylo kolorowo, slicnie, i jak najmniej tresci.

Grego