Re: Karty graficzne S3

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 28 May 1996 - 11:33:57 MET DST

On Tue, 28 May 1996 08:54:29 GMT, Michal Wisniewski <misiek_at_hetman.iis.pw.edu.pl> wrote:

>[OK - Teraz dobrze?]
dobrze. ;)

>A co sadzisz o zestawie ASUS P55TP4/XE (4xPCI, Intel Triton,
>zintegrowane EIDE+FDD+I/O, szyna MediaBus, 256KB pipelined SRAM,
>Pentium 75-200) i karta graficzno-muzyczna ASUS PCI-AV264CT (procesor
>ATI Mach264CT, 64-bit, szyna MediaBus(mozna je tym polaczyc), 1MB
>DRAM, SounBlaster-16). Sorry, ze sie tak przypialem do takich
>rozbudowanych kart, ale chcialem od razu zalatwic sprawe muzyki (nie
>mam tu specjalnych wymagan), a taki zestaw jest w sumie tanszy.

  Wybacz, ale stanowczo nie popieram takich rozbudowanych zestawow - sa
duzo mniej odporne na konflikty wynikajace z instalacji nowego sprzetu, a
poza tym to nie spotkalem sie jeszcze z sytuacja, w ktorej karta graficzna
siedzi na plycie glownej (zwlaszcza gdy jest to karta zrobiona przez
producenta plyty na jakichs wlasnych, dziwnych ukladach).

  Z takimi plytami jest jeszcze jeden problem - jesli sie po jakims
czasie wzbogacisz i kupisz porzadna karte graficzna/muzyczna, to trzeba
grzebac na plycie i wylaczac poszczegolne komponenty - a do mnie nie do
konca przemawia wylaczanie calych ukladow na plycie (moze sie odlacza,
ale "nie do konca" czy inne tego typu sprawy). No, i jeszcze jedno - jak
nawet rozbudujesz system o nowa karte graf/dzwiekowa, to na plycie
marnuja Ci sie dwie karty ... A jesli kupisz sobie od razu normalna plyte
i slabsze komponenty, to zawsze po wymianie na nowsze bedziesz mogl je
komus sprzedac ...

  Ale nie przejmuj sie moja opinia - ja po prostu przywyklem do tego ze
komputer skladam sobie sam i dobieram optymalne komponenty, i nie jestem
zdany na laske (przez "l" z kreska ;) ) producenta, ktory wsadzil do
swojej plyty jakies niewiadomoco ;)

P.S. A co do opisywanej przez Ciebie plyty, to szczerze powiem, ze nie lubie
     Mach-ow - jak na moj gust nie sa to zbyt dobre uklady (w porownaniu z
     nowszymi S3 ...)

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|