Re: Karty graficzne S3

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 30 May 1996 - 23:36:48 MET DST

joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl (Jacek Osiecki) wrote:

> Wybacz, ale stanowczo nie popieram takich rozbudowanych zestawow - sa
>duzo mniej odporne na konflikty wynikajace z instalacji nowego sprzetu, a
>poza tym to nie spotkalem sie jeszcze z sytuacja, w ktorej karta graficzna
>siedzi na plycie glownej (zwlaszcza gdy jest to karta zrobiona przez
>producenta plyty na jakichs wlasnych, dziwnych ukladach).

Patrz rodzina IBM PS/2 , na ktorych po raz pierwszy pojawily sie uklady VGA.
nie jako karta, lecz jako chip.

starczy na dzis powtorki z historii :))

> Z takimi plytami jest jeszcze jeden problem - jesli sie po jakims
>czasie wzbogacisz i kupisz porzadna karte graficzna/muzyczna, to trzeba
>grzebac na plycie i wylaczac poszczegolne komponenty - a do mnie nie do
>konca przemawia wylaczanie calych ukladow na plycie (moze sie odlacza,
>ale "nie do konca" czy inne tego typu sprawy).

Masz racje. VGA z plyty nie odlacza sie do konca. ale to juz od poczatku
jest oprogramowane w BIOS.

>nawet rozbudujesz system o nowa karte graf/dzwiekowa, to na plycie
>marnuja Ci sie dwie karty ... A jesli kupisz sobie od razu normalna plyte
>i slabsze komponenty, to zawsze po wymianie na nowsze bedziesz mogl je
>komus sprzedac ...

jak plyta jest slabsza, to takze plyte. w sumie na jedno wychodzi.