Re: TRANSCRIPT FOR IBM OS/2 WARP TELESEMINAR

Autor: Pawel Baranowski (baranows_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 24 May 1996 - 10:01:44 MET DST

In <4o273n$f3i_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>, lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) writes:
>Pawel Baranowski (baranows_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
>Hm, jeden Compaq, mial za pierwszy kwartal 96 4mld$ obrotu. To ~2mln
>komputerow. Jaki procent z nich sprzedano z Win 95, a jaki z Warp?
Co to ma do rzeczy ?
Wybor preinstalowanego systemu operacyjnego na komputerze zalezy od tego
jakie producent podpisal umowy z wytworcami tych systemow.
Fakt, ze produkty Compaq-a sa "Windows'95 ready" swiadczy jedynie o polityce
tej firmy. Mozna wskazac firmy ktore reklamuja swoje produkty "Ready! for OS/2",
to ze ich reklamy zadko goszcza na lamach win-centrycznych czasopism to jest
inna sprawa.
W moim postingu chodzilo o to skad wytrzasnales te liczby ( Win'95 - 100 mln
i OS/2 - 3 mln ? )

>: IBM na koniec 1995 mial 12,7 mln zainstalowanych licencji OS/2 ( nie liczac
>: 400 tys. dla US Navy i licencji OS/2 1.x ) w tym ok. 6 mln samego OS/2 Warp.
>
>Wlasnie sie chcialem spytac ile z tego to "martwe" licencje. Wypadaloby, ze
>6.7 mln uzytkownikow OS/2 [zapewne 2.0] nie uznalo za stosowne zakupic
>Warpa? Nie potrzeba, czy juz nie maja ochoty?
Jak juz to wiekszosc z nich uzywa wersji 2.1 lub 2.11 to, ze nie zmieniaja na
Warpa oznacza, ze sa z nich zadowoleni ( po prostu nie musza miec najnowszej
wersji jaka pojawila sie na rynku - nie widze nic zlego w fakcie ze NIE
ekscytuja sie problemem wersji "ja mam wersje xx, a ty tylko yy" ).
Nie ma jeszcze wersji Warpa na wiele procesorow - wiec uzywa sie
OS/2 SMP 2.11.
>Nastepny problem, ze sporo OS/2 zakupily rozne korporacje, a z programow,
>to najchetniej kupilyby one Excel/Word na OS/2. Nie powstanie tak szybko....
Moga uzywac AmiPro, WordPerfecta,DeScribe'a,1-2-3 nie wspominajac o
IBM Works.
Chyba byla zreszta jakas "przedpotopowa - tekstowa" wersja jakichs produktow
Microsoftu dla OS/2 1.x (jesli sie myle to prosze o sprostowanie - wydaje mi sie
ze czytalem o tym gdzies na anglojezycznych listach), a to ze nie byly one rozwijane
to juz problem polityki prowadzonej przez Billa Gatesa wobec tego systemu.

>1. Czestosc uzywania w Polsce to chyba najmniejszy argument,
Akurat te dane znam z wlasnego podworka, gdybym znal inne to bym je przytoczyl.

>2. Czy jest OWL kompilujace do OS/2.
Tak. Sprzedawane z Borland C/C++ for OS/2 wersja 2.0

>3. Jakosc jakoscia, ale ile firm produkujacych software [pod W#$%^@^%$]
> uzywa jednak Visual C++ z MFC? ("standard Przemyslowy", ch....)
Jesli im zalezy na jakosci oprogramowania to chyba jednak Watcom C/C++
( czesto uzywany do pisania oprogramowania inzynierskiego ).

                                    Pawel Baranowski
E-mail: owski_at_slc1.geol.agh.edu.pl
         baranows_at_uci.agh.edu.pl