Re: CD Drives co czytaja wszystko

Autor: DARIUSZ PILAREK (Dariusz.Pilarek_at_vscht.cz)
Data: Fri 24 May 1996 - 16:20:17 MET DST

> w testach PC World na czytanie uszkodzonych (porysowanych) dyskow Philips
> bil na glowe wszystkich konkurentow. Byly dyski (takie typowe sieczki
> z shareware'em - 15 tys plikow), z kilkoma rysami, ktore Philips przeczytal
> w calosci, a inne przeczytaly 30% plikow! Ewidentnie Philipsowska technologia
> korekcji bledow na razie nie ma sobie rownych (w koncu CD to ich dzielo).

Pod tym wzgledem sie dobrze sprawuja rowniez Pioneer'y (z autopsji) choc z
Philipsami porownac nie moge (bo nie znam). Pioneery w danej klasie bywaja
rowniez najszybsze. Jednak, co pewnie znacznie ograniczy ilosc ewentualnych
kupcow sa z nimi problemy w win95 ("dzieki" driverom). W OS/2 dzieki
uniwersalnemu driverowi "Other IDE CD" chodzi bez problemu (mam wrazenie, ze
nie ma CD drive'u, ktory by z tym driverem nie poszedl).

Moim zdaniem nie ma jakiegos zdecydowanie najlepszego CD, kazdy jest w czyms
lepszy a w innym gorszy od pozostalych. Abstrahujac od ceny kazdy powinien
dla siebie wybierac pod katem zastosowania, ktora konkretna cecha jest dla
niego wazna a ktora mniej. I tu widze sens tej dyskusji by te cechy
wyeksponowac na niektorych przykladach.

Pilar

--
  Dariusz Pilarek                                        (pilarekd_at_vscht.cz)