Karty graficzne S3

Autor: Piotr Frydrych (Piotr.Frydrych_at_p123.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Thu 16 May 1996 - 22:04:02 MET DST

Hi Robert!

15 May 96 17:32, Robert Meronka => All:

 RM> Czy ktos moglby mi cos powiedziec na temat kart graficznych S3.

W zasadzie wszystkie karty oparte o procesor S3 mają bardzo dobry stosunek
szybkości do ceny. Są bardzo szybkie i bezkonfliktowe z wyjątkiem S3 Trio 64 (64
V+). Trio 64 (64 V+) w zależności od płyty głównej procesora potrafią zachowywać
się źle w momencie gdy wykorzystywany jest procesor. Znam 3 osoby mające różne
płyty u których dosyć często w WIN 95 pojawiają się pionowe pasy na ekranie i są
przekłamania w wyświetlaniu barw (poza tym 5 innych u których chodzi bez
zastrzeżeń). Problem ten istnieje również w WIN 3.11 w momencie zainstalowania
sterowników. Poza tym jest to karta całkiem szybka (model V+ posiada także
programowy dekoder MPG). Wyniki testów (WINTACH dla WIN95) pokazują że
prędkością są podobne do modelu Vision 868.

 RM> Jak sie sprawuja (majac 2M RAMu na pokladzie), czy sa z nimi jakies
 RM> problemy, i ewentualnie jaki konkretnie wybrac model?

Generalnie po dołożeniu drugiego MB RAM karta dostaje "kopa".
W zależności od modelu jest różnie. np. 868 (864) w WIN 95 przyspiesza o 30-50%
Dodatkowo pojawia się tryb 32 bit/color.

Osobiście polecam model S3 Vision 868. Jest bardzo szybka i do tego działa bez
żadnych konfliktów. Miałem ją ponad pół roku i nie sprawiała żadnych problemów.
Warto zastanowić się nad modelem Trio 64 V+. Należy jednak dokładnie sprawdzić
jak zachowuje się na danej płycie głównej.
Modele Vision 968 - nie miałem okazji testować - poza tym jej cena jest
odstraszająca.

                            Piotr Frydrych