Sound Blaster i Vibra

Autor: Piotr Frydrych (Piotr.Frydrych_at_p123.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Thu 16 May 1996 - 22:03:01 MET DST

Hi ALL!

15 May 96 17:36, Robert Meronka => All:

 RM> Czym rozni sie SB 16 od SB 16 Value Edition (to znaczy czego nie ma
 RM> ten drugi)? Widzialem tez cos takiego jak Vibra, facet ktory to

SB 16 różni trochę się różni od SB 16 VE. Zasadnicza różnica to brak układu DSP
(CSP, ASP - różnie się go nazywa). Niektóre wersje SB 16 VE mają jednak
podstawkę pod ten układ (z tego co wiem to wersja amerykańska nie ma), Wystarczy
wsadzić DSP w podstawkę i już ma się pełną wersję Sound Blastera 16.
Oprócz tego jest jeszcze mniej znacząca różnica polegająca na tym, że z SB 16
VE nie jest dodawany kabelek MIDI, mikrofon i część programów.

 RM> sprzedawal klal sie, ze to to samo co SB 16. Czy moze mi ktos
 RM> powiedziec jak sie te sprawy maja?

Facet miał rację. Z technicznego punktu widzenia Sound Blaster 16 i Vibra 16 to
jedno i to samo. Są to identyczne karty obsadzone identycznymi układami.
Sound Blaster produkowany jest przec Creative Labs a Vibra przez Creative Tech.
Kiedyś te dwie firmy były jedną, ale w wyniku niezgodności interesów z Creative
Labs wydzialił się Creative Tech. Informacji o firmach nie jestem pewien na 100%
(tak słyszałem z dobrze poinformowanego źródła) ale obie karty sprawdziłem
osobiście i rzeczywiście to jedno i to samo (z wyglądu, jakości i działania).

                            Piotr Frydrych