Re: Monitor Hyundai

Autor: Witold Przygoda (ufprzygo_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Fri 17 May 1996 - 13:18:28 MET DST

Michal Osak (micho_at_kameleon.oi.pg.gda.pl) wrote:

> Czy jest ktos, kto moglby mi powiedziec cos - niecos na temat monitorow
> Hyundai, szczegolnie 15" . Jaki sa ich faktyczne osiagi, jak sie przy tym
> pracuje.

Ja mam Hyundai 15" LR NI cyfrowy 64 kHz.
Czasem zdarza mu sie, ze nagle zaczyna sie pojawiac niebieskawe zaklocenie
(jakby jednej skladowej nagle braklo) - pisalem tu juz o tym ze 3 razy.
Ostatnio jednak przestalo. Podejrzewam, ze przyczyna moga byc skoki
napiecia w sieci (a ja jeszcze nie mam filtra "acara").
Poza tym pracuje mi sie przy nim dobrze - tzn. obraz jest stabillny
(to tez zalezy od karty graficznej!) do rozdzielczosci 1280x1024, oczywiscie
przy takiej na 15" raczej sie nie pracuje.
Sumujac (jak to lubia w gazetach) - na moim konkretnym egzemplarzu:

ZALETY
        cyfrowy o dobrych parametrach eksploatacyjnych
        sporo mozliwosci regulacji cyfrowej (polozenia, wielkosci, "poduszki"
        obrazu - wszystko dostepne od razu oddzielnymi przyciskami)
        energooszczedny (to sie nazywa DPMS?) - w stanie uspienia chyba 5 W
        ostry i stabilny obraz

WADY
        trudno mi powiedziec, czy jest "wart swojej ceny", na pewno nie
        jest najtanszym, z 15"
        obraz sie "rozgrzewa" i powieksza przez 5 minut po wlaczeniu
        kalibracja kolorow w rogu (u mnie prawym gornym) nie jest
        zachwycajaca (tzn. widac male rozjechanie sie kolorow)
        geometria ma male odksztalcenie (u gory nie jest idealna
        pozioma kreska, tylko lekko - o ok. 2mm - wznoszaca sie
        i tego niestety nie da sie regulowac)
        no i moj egzemplarz czasem mruga na niebiesko

W sumie - to co sie dostanie, tak naprawde zalezy od danego egzemplarza.
W sklepie, nawet jesli daja taka mozliwosc, trudno jesc czasem zauwazyc
niektore drobne wady. Z drugiej strony nie sa to wady "dyskwalifikujace",
jak ktos chce miec super-profesjonalny monitor to przeciez nie kupuje 15"
tylko wiekszy...

WP.

P.S. Niech inni ew. opisza czy w swoich monitorach (innych marek) nie maja
podobnych spostrzezen :-)