Re: Monitor Hyundai

Autor: Zbigniew Wasik (zbych_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 22 May 1996 - 12:14:10 MET DST

: > Czy jest ktos, kto moglby mi powiedziec cos - niecos na temat monitorow
: > Hyundai, szczegolnie 15" . Jaki sa ich faktyczne osiagi, jak sie przy tym
: > pracuje.

  Ja mam Hyundai 15" LR NI cyfrowy

   W sumie jestem zadowolony choc na poczatku denerwowaly Mnie szare paski
   po bokach. Ale to tylko kwestia przyzwyczajenia. Co do parametrow to
   wydala mi 75 kHz ( lub Hz - nie pamietam ale wiadomo o co sie rozchodzi).
   Jedynie dla rozdzielczosci 1024x720 pracuje w przeplocie. Wydaje Mi sie
   jednak ze to tylko jest wina kart ( mam Cirrus Logic 1Mb VLB). Ale jak
   dobrze pamietam to szukalem takiego Monitora ktory bye tylko spelnial
   wymogi mojej karty graficznej. Co do ustawien parametrow to ma bardzo
   prosty tylko trzeba pamietac ze nalezy ustawiac dla kazdej rozdzielczosci.
   Niekiedy pzry ogladaniu gifow nie potrafi rozpoznac rozdzielczosci i
   i wchodzi w tryb user1, user2. Wtedy trzeba poprawic obraz bo zazwyczaj
   jest wygiety. Ma sporo mozliwosci regulacji (polozenia, wielkosc,poduszka,
   trapez), oczywiscie tez jest energooszczedny.
   Co do obrazu to jest obraz jest ostry i jak dla mnie stabilny ( chociaz
   kumpel mowi ze lekko niekiedy migota - ale to moze wina pola elektromagnety-
   cznego jakie tworza komputery w akademiku ; radia sie nie da sluchac przy
   wlaczonych komputerach :) ). Zauwazam niekiedy ze obraz co jakis czas na
   jakis czas zrobi sie czarny tak jakby zmienal rtozdzielczosc. Czy wiecie
   czego to jest winna ( to trwa czesc sekundy i w sumie nie przeszkadza )?
   Przy ustawianiu parametrow zauwazylem tez lekkie wygiecie lini krancowej
   pionowj obrazu o jakies 2mm. Probowalem to jakos usunac (poduszka trapez)
   ale sie jednak poddalem i zobilem tak ze jest ledwo widoczne.
   Co do kolorystyki to nie wiem bo plastykiem nie jestem i nie znam sie na tym
   Ale nic szczegolnego nie zauwazylem.

       Sumujac:
     Uwazam ze jak bedziesz kupowal to radze przyjrzec sie dokladnie kilka
   egzemplarzy i jeden z nich wybrac. Bo kazdy monitor ma jakies swoje
   wlasne wady ktorych lepiej zeby nie bylo. Uwazam jednak ze Hyundai jest
   lepszy od Samsunga i Deawoo ( bo sposrod nich wybieralem ) i to jest moja
   wlasna subiektywna ocena. Teraz to bym sobie kupil Sony za 1300 zl w
   Niemczech i przywiozl bym go sobie. Zycze przyjemnego zakupu .

                                        Zbych