Re: Mentalnosc Kalego czyli Re: crack do rara

Autor: mac_at_inx.pm.waw.pl
Data: Wed 15 May 1996 - 09:03:23 MET DST

CZE

On Wed, 15 May 1996, Slawek Duchnowski wrote:

> ja mysel ze problemem w Polsce jest nie tylko dekomunizacja czy prywatyzacja ale
> powszechna demoralizacja. Kolega napisal "spokojne sumienie - ciut za malo".
> Kradziez norma To znaczy ze jak wszyscy kapuja na UB to Ty tez moglbys bo to
> norma? Nie obowazuje wlasne myslenie?
> I to by bylo pdosumowanie dyskusji.

        Mam taka sugestie, zebysmy wrocili to swoich szczeniackich lat
(ja jeszcze z nich nie wyszedlem ;) i zastanowili sie czy wtedy nie
kradlismy oprogramowania, bo po prostu nas stac na niego nie bylo, ja
dzieki temu ze mialem ze soba 2 dyskietki 360kB z TP4.0, nauczylem sie
programowac, a nie uwazam ze w 2 klasie technikum stac mnie by bylo na
zakup oprogramowania, a tak moglem sobie podejsc do dowolnego XT (bo w
domu wtedy nie mialem) usiasc i cos tam pisac. I uwazam siebie za
usprawiedliwionego, jak ukradzone oprogramowanie mialo mi sluzyc do
nauczenia sie czegos. Moim zdaniem dopoki nie zarabiam uzywajac danego
programu to jest "OK", po co wyrzucac pieniadze nie wiedzac co sie da z
danym oprogramowaniem zrobic, ALE wylaczam z tego oprogramowanie na
ktorym zarabiac sie nie da, za to powinno sie placic, czego przyznam
sie, ze nie robie bo mnie na taki "luksus" nie stac.
        Przyznam sie ze mi glupio, jak czytam kolegow ktorzy mowia o
kradzeniu, bo cholera maja racje, ale niech nie mowia, ze jak jak mnie
nie stac to moge nie kupowac. Czy to znaczy, ze mialem czekac az skoncze
19 lat kiedy zaczalem cos sensownego zarabiac, zeby nauczyc sie
programowania (zaczalem zreszta zarabiac bo cos tam wiedzialem o
komputerach, uczac sie na kradzionym oprogramowaniu ;). Zreszta
powiedzcie to dzieciakom z podstawowki, czy liceum, ja teoretycznie
moglem sobie poczekac z 2-3 lata,ale oni ani forsy nie maja, ani placic
nie zamierzaja, a czesto dzieki temu ze tak wczesnie zaczynaja to jak ida
na studia sa lepsi w programowaniu,niz ci co je skonczyli.
        I to by bylo na tyle, czyba sie rozgadalem.

                                        pozdrawiam MAC

PS. Jak bede zarabial pozadnie to obiecuje,ze bede kupowal oprogramowanie :)