Re: Czy kupowac firmowe komputery ? (Bylo: monitor robi sie "czarny")

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 22 Apr 1996 - 15:41:34 MET DST

Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl) wrote:
: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: > Nie kupowac firmowych komputerow - to generalna zasada.
:
: >i musze uroczyscie zaprotestowac - na lamach listy. Uwazam, ze w wiekszosci
: >wypadkow trzeba i nalezy kupowac firmowe komputery - szczegolnie wtedy, gdy
: >maja sluzyc do pracy. A juz koniecznie - gdy beda pracowac w sieci, chocby
: >malej lub sredniej.

Musze chyba wyjasnic:
Moje stanowsko do "firmowych" komputerach opiera sie glownie na
doswiadczeniu, ze te firmy lubia zrobic cos po swojemu:
a to dac inna wtyczke do klawiatury, a to zrobic nietypowe mocowanie pod
peryferia, wstawic karte "prawie zgodna" z obowiazujacym standardem.
W dodatku wiekszosc problemow pecetowych to jest klopot, ze dane dwa
elementy nie wspolpracuja ze soba, ewentualnie w obecnosci konkretnego
trzeciego. "Firmowce" unikaja tego przez wstawianie wlasnie konkretnych
typow elementow. Dobrane elementy - wiec pracuja dobrze.

To sa z reguly dobre komputery, dopoki ich sie nie usiluje rozbudowac.
Bo wtedy kazde takie "rozwiazanie firmowe" daje uzytkownikowi popalic.

Jakbym mial wyposazyc iles okienek do obslugi klientow w banku czy poczcie,
to bym sie chyba zdecydowal na firmowe. Kupie, zaplace drozej, ale beda
dzialaly od razu. W dodatku bede mogl w przyszlosci (niedalekiej!) dokupic
IDENTYCZNY komputer, wiec n+1 stanowisko bedzie dzialac dobrze.
Ale jednoczesnie biore pod uwage, ze na tych komputerach bedzie dzialal
jeden program, w miare mozliwosci nie zmieniany przez kilka lat, wiec
przez tych kilka lat nie beda podlegaly rozbudowie.

Juz na zaplecze niechetnie wstawie firmowce, bo tam komputery zmieniaja sie
czesciej.

: >Jesli chodzi o temat pierwotny, to nie mam pomyslu na rozwiazanie ale jestem
: >przekonany, ze predzej czy pozniej odpowiedni patch lub driver bedzie dostepny
: >na FTP Packard-Bella lub M$. A w wypadku skladaka nalezaloby po prostu przejsc
: >nad tym do porzadku dziennego. Albo sprzedac karte komus na gieldzie! :-)))

Ale jednoczesnie w przypadku squadaka taki patch NIE bedzie potrzebny - bo
to sa w miare standardowe pecety.
Wracajac do sieci - doceniam wygode identycznych komputerow i koszmar
sytuacji, kiedy kazdy komputer jest inny i kazdy program na jednych dziala,
a na innych nie.
Ale z drugiej strony, postaw sie w sytuacji kiedy komputery sa identyczne,
a cos Ci nie dziala. Nawet nie masz mozliwosci sprawdzic czy to nie jest
wina Twoich komputerow.

: Ja w sieci uzywam praktycznie skladakow. Ale .... firma ktora je sklada
: testuje plyty przez sprawdzenie czy na nich instaluje sie UNIX.

Mam tylko nadzieje, ze SCO a nie linux :-) Coraz czesciej slychac glosy,
ze linux to pojdzie na wszystkim.

: >predkosci) DWUKROTNIE wzrosla wydajnosc wprowadzania danych. Dlatego, ze HP ma
: >miekka i nie zacinajaca sie klawiature. I dlatego, ze program FK w FoxPro nagle
: >zaczal chodzic stabilnie.

Rozne sa klawiatury do squadakow. Ja tam lubie twarda, klikajaca i nie
zacinajaca sie. Pytanie, czy moge sobie taka dolaczyc do twoich firmowcow?
Czy tez firma oferuje tylko jeden model, a zebym na pewno go uzywal,
to na wszelki wypadek wtyczka jest inna.

: Klawiatury jesli pochodza ze zlej dostawy to sa do wyrzucenia po pol roku.
: Najstarsze klawiatury maja juz wiecej niz 5 lat. (nie sa firmowe)

Tak to jest. Niestety - w przypadku skladaka trudno w sklepie ocenic,
ktora klawiatura jest piecioletnia a ktora polroczna. Firmowce maja
raczej lepsze klawiatury, ale nowa klawiatura to znowu nie taki
wielki wydatek. Za cene firmowej mozesz sobie ze trzy tanie kupic.

A propos stabilnosci Windowsow/komputerow. U kumpla maja system pracy taki,
ze windoza zaladowana w poniedzialek jest wylaczana w piatek. Komputery
ktore drugi raz nie dotrwaly do piatku wedruja do dostawcy z adnotacja
wymienic plyte glowna, byc moze pamiec, karte graficzna itd.
Cienko to swiadczy o twoich firmowcach..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |