Re: Monitor DAEWOO 15' dobry czy zly?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 18 Apr 1996 - 14:21:17 MET DST

Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:
: mnie tez dziwi postawa przeciwnikow >>> 800x600 dla 15" .
: ja tej rozdzielczosci uzywam na 14" i nie narzekam.

Tzn uzywasz 800x600 czy wiecej, bo w koncu nie zrozumialem..

: moze czegos tu nie
: rozumiem bo kto sie przywlecze do mnie to sie patrzy
: krzywo i zuca tekst "ty tu cos widzisz ?" :))))

I o to chodzi. "pojemnosc informacyjna" ekranu 14 czy 15" jest taka,
ze wejdzie tam okreslona ilosc literek, bo pozniej musisz wyciagac lupe.
A do osiagniecia tej ilosci literek wystarczy Ci 800x600.

: a tak naprawde to przy grafice i tak pracuje sie z rysunkiem na calym
: ekranie. tylko linie sa ciut ciensze itp. obiekty mam tej samej wielkosci,
: a rozdzielczocs wieksza. po prostu przestaje widziec "zabki" na brzegach.

No wlasnie, obiekty sa te samej wielkosci tylko jakby mniej ostre
i mniej starannie narysowane. W dodatku czasem potrzebna jest precyzja.
przy 800x600 jeszcze pojedynczy piksel zobaczysz, a przy 1024x768
musisz wlaczac powiekszenie, Czyli pracujesz na 512x384.

Nie widac wiec specjalnych zalet, a pracujesz jest wiecej pikseli do
przetworzenia i wiecej pamieci to wymaga. Czyli pracujesz wolniej.

: jakie to ma zalety ? ano takie ze wszystkie menu systemowe sa mniejesze,
: i w pewnych sytuacjach dla wielu faktycznie moga byc nieczytelne.
: czy ma to duze znaczenie ? zalezy od obslugujacego. w koncu te menu sa caly
: czas takie same :) a przestrzeni na pozostale zeczy jest jakby ciut wiecej.

Niestety - razem z menu zmniejszaja ci sie takze np. nazwy zbiorow. A te sa
potrzebne.

: pewnie nie tylko ja tak uwazam, ale zwiekszenie rozdzielczosci nie ma
: sensu jak to ma byc juz interlace. wtedy faktycznie galy wypadaja i pieka.
: po prostu koszmar. jedyne uzasadnienie stosowania interlace, czyli praktycznie
: najwyzszej dostepnej rozdzielczosci to jest wykonywanie baaardzo dokladnych
: rysunkow kiedy musi byc widoczna na ekranie pozostala dosc duza czesc
: tychze rysunkow.

PLytki drukowane np. Lepsza 17 z interlace w 1024x768 niz 14 z 800x600 bez
przeplotu. Bo jesli mamy pracowac na 14, to raczej nie warto 1024x768
wlaczac.

: ps: okularow tez nie nosze. i mam nadzieje ze nie bede do tego zmuszony
: bo to niewygodne.

Zalezy. Ja tam nie mam np. klopotow z goglami na nartach.

Jarek.