Re: Banki na GA-5486AL (dwustronny SIMM)

Autor: Tomasz Tatar (tatar_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 18 Apr 1996 - 14:04:18 MET DST

stud (nowicki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl) wrote:

: : Mam plyte Gigabyte GA-5486AL (chipset ALI). Instrukcja donosi, ze dostepne
: : sa 4 banki dla SIMMow jednostronnych lub 2 banki dla SIMMow dwustronnych.
: : Czy oznacza to, ze dla SIMMow dwustronnych na bank skladaja sie 2 gniazda
: : (plyta ma 4 gniazda SIMM)?
: :
Wlasnie sie zorientowalem, ze moje pytanie bylo glupie, bo wlasnie taki
problem zostal niedawno wyjasniony (Subject: SIMMy 32 i 36 bity).
Przepraszam wiec, ale przed wyslaniem pytania przegladalem postingi
korzystajac z serwera NNTP, ktory usuwa je po tygodniu (a thread mial prawie
miesiac). Teraz korzystam z innego serwera i ten temat jeszcze sie zachowal.
Sorry again.

: Nie. Oznacza to, ze nie mozesz wstawic na raz 3(4) sztuk PS-ow dwustronnych.
: Niektore plyty wymagaja przy tym, aby PS-y dwustronne wstawiane byly do
: wyroznionych bankow, np parzystych. Czy tak jest w GA-5486AL w tej chwili
: nie pamietam (to jest gdzies w instrukcji).
:
Tak, wlasnie na to wyglada. Obawiam sie, ze w instrukcji rozpiski nie ma
(moze to znaczy, ze te 2 SIMMy mozna wstawiac dowolnie).

: : Alternatywa polega na dokupieniu drugiego 4 MB i wymianie SIMMow
: : dopiero przy nastepnym upgrad'zie do 16 MB (na 2x8 MB lub 1x16 MB).
: :
: Dokupienie 4 MB jest IMHO troszke lepszym wyjsciem. Jak zauwazyles
: PS-y dwustronne sa troche mniej typowe od zwyklych. Zdarza sie, ze
: niektore starsze plyty sobie z nimi nie radza (nie dotyczy to GA)
: a poza tym plyty moga wykorzystac obecnosc dwu SIMMow i zrobic im
: przeplot (wieksza wydajnosc) - przynajmniej kiedys tak robily,
: jak to jest w tych najnowszych nie wiem ( techno-guru odezwijcie sie!! )
:
Ponadto dokupienie wychodzi taniej... A jaki zysk moze byc z tego przeplotu
(wszelkie cache i tak go moga zniwelowac)? Chodzi mi tez o to, ze przy
okazji moglbym przejsc na SIMMa 60 ns lub EDO (stary to 70 ns, choc i tak
wyrabia jako 60 ns). Jakie wymagania w stosunku do RAMu moze miec ewentualna
plyta Pentium (taka dalekowzrocznosc)? Widzialem w cennikach firm pozycje
"SIMM 4 MB dla Pentium" - co to ma niby znaczyc?

Dziekuje wszystkim za pomoc. A moze ktos jeszcze wie jak rozpoznawac te
"stronnosc" SIMMa?

Czesc!

--
Tomasz M. Tatar