Re: Monitor DAEWOO 15' dobry czy zly?

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 17 Apr 1996 - 22:57:33 MET DST

ufprzygo_at_cyf-kr.edu.pl (Witold Przygoda) wrote:

>Nie bede sie z toba licytowal :-) bo siedze zazwyczaj przy monitorze
>co najmniej 17" (przez 6-8 godzin dziennie). Ale w domu mam monitor
>15" i wykonczylbym sie chyba, gdybym mial miec rozdzielczosc 800x600.
>Nie wiem co pisales wczesniej nt. komfortu pracy, ale moj monitor i
>karta graficzna (hyundai i miro 2 MB) generuja przy 1024x786 bardzo
>stabilny obraz, bez zadnych migotan i wcale nie czuje sie gorzej niz
>przy nizszych rozdzielczosciach (a tez siedze po kilka godzin).
>Literki wcale nie sa dla mnie za male (czytaj: nie musze wytezac
>wzroku, zeby cos odczytac na ekranie).

mnie tez dziwi postawa przeciwnikow >>> 800x600 dla 15" .
ja tej rozdzielczosci uzywam na 14" i nie narzekam. moze czegos tu nie
rozumiem bo kto sie przywlecze do mnie to sie patrzy
krzywo i zuca tekst "ty tu cos widzisz ?" :))))

a tak naprawde to przy grafice i tak pracuje sie z rysunkiem na calym
ekranie. tylko linie sa ciut ciensze itp. obiekty mam tej samej wielkosci,
a rozdzielczocs wieksza. po prostu przestaje widziec "zabki" na brzegach.

jesli chodzi o edytory tekstu, to tez zwykle ustawia sie zeby strona
zajmowala cala szerokosc ekranu. czyli efektywnie wielkosc liter jest taka
sama.

jakie to ma zalety ? ano takie ze wszystkie menu systemowe sa mniejesze,
i w pewnych sytuacjach dla wielu faktycznie moga byc nieczytelne.
czy ma to duze znaczenie ? zalezy od obslugujacego. w koncu te menu sa caly
czas takie same :) a przestrzeni na pozostale zeczy jest jakby ciut wiecej.

a jakie wady ? z reguly nizsze czestotliwosci odswiezania.

pewnie nie tylko ja tak uwazam, ale zwiekszenie rozdzielczosci nie ma
sensu jak to ma byc juz interlace. wtedy faktycznie galy wypadaja i pieka.
po prostu koszmar. jedyne uzasadnienie stosowania interlace, czyli praktycznie
najwyzszej dostepnej rozdzielczosci to jest wykonywanie baaardzo dokladnych
rysunkow kiedy musi byc widoczna na ekranie pozostala dosc duza czesc
tychze rysunkow.

ps: okularow tez nie nosze. i mam nadzieje ze nie bede do tego zmuszony
     bo to niewygodne.

pps: wiem ze nadzieja matka glupich :))

ppps: kto wie co to jest pps ?

>Witek P.