Re: karty muzyczne

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Sat 30 Mar 1996 - 13:02:58 MET

Krzysztof Foltman (kfoltman_at_rexio.uci.agh.edu.pl) wrote:

: Dziwny masz gust.
: Ja tam uzywam magnetofonu lub CD do sluchania dobrej muzyki, a nie jakichs
: tam modulow :-)

Jak dla mnie to nie ma wielkiej roznicy (przynajmniej zewnetrznej)
pomiedzy modulami i (nazwijmy to) muzyka.

: >Natomiast
: >komputera uzywam do generowania dzwiekow, co najbardziej przydaje mi sie
: >w tzw. programach rozrywkowych (gdzie rozrywka jest przenosnia lub jest
: >prawdziwa (choc wirtualna)). I zdaje sie ze jest to powszechnie dominujace
: >zastosowanie nieprofesjonalnych kart dzwiekowych.

: To zalezy :-)

Nie, to po prostu pewien wspolczynnik, prawdopodobnie bliski 100%.

: >Nie, np. DOOM, Hexen, C&C, Descent... I tak jak SB16 i GUS sa dla mnie
: >takie same w kwestii odtwarzania sampli, to GUS ma calkowita przewage
: >w MIDI (bo SB nie ma MIDI).

: GUS tez nie ma. Tzn. SB robi MIDI FM-ami, a GUS - swoim GF1.

Ale FM nadaje sie do !@#$^&, w przeciwienstwie do WaveTable, ktore jest
OK. I co mnie to obchodzi ze robi to jakis GF cos_tam... Nie musi robic
tego Intel.

: Jedyny sposob to robienie DSP z glownego CPU komputera. Inna sprawa, ze
: Intel sie kiepsko nadaje na takie DSP (i niech mi tu Intel nie !@#$!@#$!@#$
: o swoim Native Signal Processing, bo ...........). Ale rezultat jest tak
: gdzies na poziomie GUS-a (ew. dokladnie na poziomie GUS-a).

To nie Intel slabo nadaje sie na DSP (tzn. na pewno slabo - ale to nie
ma zadnego znaczenia) - po prostu glowny procesor ma co innego do roboty
niz zajmowac sie wysylaniem sampli poszczegonych instrumentow do takiego
SB - bajt po bajcie, w takt MIDI. Nie mowiac juz o obrobce tych sampli.
O ile cos takiego mozna zrobic w programie, ktory juz nic innego nie musi
robic (np. obrabiac grafiki w szybkim tempie), to jest to bez sensu tam,
gdzie czas procesora jest drogi. Zreszta zdaje sie ze podobnie jak
z SB mozna MIDI odgrywac z Covoxem (stereo) - zreszta zasada dzialania
jest taka sama, pomijajac 8 bitow i problemy z wlasciwa czestotliwoscia
playbacku Covoxa.

--
Greetings,
                                                KHC