Re: OS/2

Autor: Maciej Pilichowski (macias_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Sat 30 Mar 1996 - 12:46:41 MET

Andrzej J. Piotrowski (a_j_p_at_dollar.it.com.pl) wrote:

Hej,

: Mam zamiar na swoim nowym dysku zainstalowaa OS/2 i mam pytanie.

Sie juz ciesze, mam nadzieje, ze wytrwasz pierwsze "zielone dni" i
pocieszysz sie tym systemem dluzej. A teraz jedziemy...

: 1. Czy OS akceptuje drivery do kart dzwiekowych itp. pod Windows?

Nie. OS2 to przeciez zupelnie inny system. Ale of course w sesji Windows
uzywasz wszystkich programow windowsowatych.
Jesli jednak nie masz jakiegos dziwacznego wyrobu, to OS2 to lyknie.
Najwiekszy chyba problem jest z kartami dzwiekowymi, ktore sa 16 ale tak
naprawde pro, a tak w ogole to sa malo zgodnymi klonami sound blastera w
trybie emulacji adliba :-))))))
Z kartami gfx to juz jest spoko. Na sieci znajdziesz wszystko, czego Ci
bedzie trzeba.

: 2. Slyszalem, +e jest pewien program Shareware, ktory "podczepia sie
: pod biosa" i pyta po wlaczeniu komputera, z ktorego dysku bootowac.

Hmm. Czy pytasz dokladnie o to co napisales? Tzn. sa dwie rzeczy. Pytanie
jaki system wrzucic /to robi Boot Manager OS2/ i pytanie jaki dysk jest
bootujacy. Jesli to drugie, to sie nie spotkalem z czyms takim.

: Ja chcial bym, aby poki co pozostal dyskiem bootujacym stary dysk z
: dosem, ale na nowym dysku panowal by OS (znaczy, ze tylko on mial by
: do niego dostep, "zlikwidowal by na nim klastery" i widial dysk dos'a
: itd.).

Tak sie wlasnie stanie jak sobie zainstalujesz Boot Managera. Ale ale uwaga
-- BM MUSI byc postawiony na dysku bootujacym. Jesli wiec nie masz sprytnego
BIOSu, to bedziesz musial przepartycjonowac dysk bootujacy tak, aby zrobic
na nim 10MB wolnego.
Jak chwile pomyslisz, to stwierdzisz, ze lepiej zamienic dyski jumperami i
bawic sie tym nowym dyskiem. W koncu OS2 to nie robi, a znowu DOSowi jak sie
zaladuje, to sie bedzie wydawalo, ze i tak zostal odpalony z pierwszego
twardziela.

: 3. Co robi Boot Manager?

Teraz juz chyba wiesz. Zadaje pytanie jaki system zaladowac, no i go laduje.
Masz mozliwosc ustawienia zegara po ktorym zostanie zaladowany system
domyslnie wybrany.

milego dnia zycze
hej

--