Re: karty muzyczne

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 21 Mar 1996 - 15:51:07 MET

In article <Pine.3.89.9603201211.A9645-0100000_at_zeus.polsl.gliwice.pl>, Tomasz Jarnot wrote:

>- nie odpalisz Gravisa to bedzie chodzil Sound Blaster.... A jakosci
>dzwieku takiej jak ma Gravis nie uzyskasz nawet na AWE

Wlasnie JAKOSCI nie uzyskasz na Gravisie (natomiast jakosc Gravisa uzyskasz
bez problemu na szybkim PC + SB16). Powodem jest bardzo prosty algorytm
interpolacji w GUS-ie, latwy do realizacji na drodze programowej (wiem, bo
stosuje ten algorytm z powodzeniem od dluzszego czasu).

>biblioteki Sound Font ), wystarczy przesluchac kilka MID'ow na dowolnej
>karcie Wave i na Gravisie..... roznice kazdy uslyszy....

Ok, posluchaj np. striving.mid czy gdvib6.mid czy swngcafe.mid (tak tak, z
gusa) na gusie i na awe (wlaczajac reverb/chorus na tym ostatnim), ciekawe,
czy bedziesz mogl powiedziec to samo.

Inna sprawa, ze taki DOOM lepiej gra na GUSie niz na AWE (nie probowalem
jeszcze podstawiac lepszego SBK - musze sobie najpierw rozszerzyc pamiec).

>jeszcze jeden aspekt przemawiajacy za Gravisem - wiekszosc najnowszych
>dem robionych jest tylko na Gravisa ze wzgledu na prostote wczytywania i
>odgryuwania sampli,

Do AWE jest free developer's kit. Marny zreszta, jak zwykle. A co jezeli
dema mnie nie obchodza ? :-)

>ktorzy musza miec dzwiek w kazdej grze, czy programie, bez wzgledu na
>jego jakosc... A Gravis'y dla ludzi, ktorzy musza miec przede wszystkim
>dzwiek z doskonala jakoscia...

Niezupelnie doskonala. Raczej doskonala suchosc :-| Pozostaje czekac az Gravis wypusci wreszcie (hehe,
pewnie nie wypusci, bo sie okaze ze procesor za wolny, albo ze reverb to u
nich zwykly delay, no, moze z dwoma odgalezieniami) :-)

Krzysiek