Re: Linux, WARP & windoze [Bylo: Zniklo 300 MB ...]

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 18 Mar 1996 - 17:53:15 MET

Jarek Lis napisal(-a) :

> He, he. NIE MUSI. A za rok NIE BEDZIE, na 90%. Rozwiazaniem ktore lada moment
> wejdzie w powszechne uzycie bedzie NT+server MS/netscape+server bazy
> danych na NT.
> Wejdzie oczywiscie dlatego ze NT jest juz chyba obecnie preferowanym
> systemem na 'serwer biurowy'.

Jesli za jedyne kryterium bedziemy przyjmowac tylko szybkosc to rzeczywiscie
server na SQL bedzie szybszy - ale od czego? W tej chwili istnieje wersja na
64 bitowa ALPHAe i bije ona na glowe wiekszosc funkcji SQLa. Inna sprawa
jest cena i ja o tym nie zapomnialem. Natomiast jesli sprobujemy porownywac
te urzadzenia pod roznymi katami to sie okaze ze jednak niezawodnosc i
stabilnosc samego systemu jest gorsza (mam pod reka m$ i leza na plecach co
pewien czas). Poza tym ich eleganckosc - czy probowales zdalnie zresetowac
server NT? Takie proste "telnet XXX.XXX.XXX.XXX; root; passwd; shutdown -r
now" ? Nie probowales? Otoz ten system nie udostepnia ZADNYCH narzedzi (w
standardzie) ktore by cos takiego umozliwialy. Owszem, mozna sobie dokupic
potezne narzedzie zwane MSM (kiedys wystepowalo jako Hermes lub SMS) ktore
robi wiekszosc z podobnych "nietypowych" komend ale, jasne ze za dodatkowe
pieniadze (o czym niewielu pamieta, i pieniadze niezle bo na tym MUSI stac
SQL).

> Zeby bylo smieszniej, MS sie obecnie chwali, ze ich SQL server jest
> najszybszy, z parametrem cos 3700 transakcji na minute. Pytanie do
> fachowcow: czy to prawda (tzn czy nikt nie potrafi szybciej, bo wierze,
> ze w jakis optymalnych warunkach tyle wyciaga).

Moj znajomy ktory walczy z nim na codzien, zupelnie powaznie twierdzi ze ich
SQL jest najlepszym z jakim mial do czynienia. Mial z kilkoma (w tym na VMS,
na AIX, rozne rozwiazania) wiec moge mu wierzyc. Werjsa o ktorej mowie to
oczywiscie 6.0 (poprawiono w niej mase bledow i dodano wiele nowych
mozliwosci). (Ciekawostka - jest juz wersja beta 6.5 ale nie pytajcie czym
sie rozni).

> P.S. Czytaliscie WWW MS i Netscape? Podoba mi sie walka, juz prawie na noze
> i zadna ze stron nie stroni od chwytow ponizej pasa.

Tak, tylko ze m$ jest tylko na jedna platforme. I jest from m$ a ja nie
lubie monopolu.

> Jarek.

- --

Pozdrowienia,
Wojtek <wojtekp_at_tch.waw.pl>

PGP key available: finger wojtekp_at_szarik.tch.waw.pl
Key fingerprint = 8D 80 85 26 9F 55 A6 94 CD F8 85 C5 3F 0A 00 AD