Re: W95 - Shuttle pentium 130

Autor: Radoslaw Poplawski (point_at_infonet.wroc.pl)
Data: Sat 16 Mar 1996 - 12:53:58 MET

> From: mnie_rmf_at_bci.krakow.pl (Michal Niepielski)

> Od pewnego czasu jestem szczesliwym posiadaczem komputera z plyta
> Shuttle z procesorem pentium 130 i nie byloby w tym nic szczegolnego
> gdyby nie pewien klopot zwiazany z zainstalowaniem W95. Od tego czasu
> zauwazylem bardzo dziwne zjawisko polegajace na tym iz W95
> zainstalowal sobie program obslugi myszki PS/2 pomimo ze nie mam
> podlaczonej takiej myszy. W95 rozpoznaja ze urzadzenie zostalo
> wylaczone sprzetowo a pomimo to mysz podlaczona do COM1 dziala.
> wyrzucenie sterownika PS/2 nie daje zadnych rezultatow bo przy
> [...]

Jesli w komputerze sa piny pod myszke PS/2, to win95 zawsze ja bedzie
widzial. W starszych plytach gniazdo te mozna bylo wylaczyc za pomoca
jumperow na plycie glownej - wtedy win95 nie widzial gniazda.
Prawdopodobnie tak samo przedstawia sie sprawa z kontrolerem - bez
ingerencji w jumpery plyty sie nie obejdzie. Win95 ma tendencje do
olewania ustawien cmosu.

Radoslaw Poplawski
E-mail: point_at_infonet.wroc.pl (PL-litery: CP1250 lub ISO-8859)