Re: Urzadzenia w w95, bylo: Reklama na chama [W95]

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Fri 15 Mar 1996 - 20:58:28 MET

Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
>sensowny argument wymyslilem w jednym z poprzednich listow.
>nie czytales ? szkoda.
Sorry...
>to cos co zaproponowalem to nie jest normalna praca. szkoda ze nie
>raczyles tego zauwazyc. bo wiesz, jak pani mi mowi ze nie napisze pisma
>ktore ma napisac bo sie akurat dyskietki kopiuja ..... to moze trafic.

Skoro sam piszesz, ze to nie jest normalna praca...

>to co zaproponowalem jest jedynie bardzo prostym testem, czy dany
>system wogole pozwala na swobodna i szybka zmiane bierzaco wykonywanej
>zeczy na komputerze, o ile aktualnie pracujacy program ma jeszcze bardzo
>wiele do zrobienia.

Jest niewatpliwie jakis test, tyle ze IMHO cokolwiek tendencyjny.
Operacja odczytu/zapisu na dyskietke niewatpliwie moze byc robiona w
tle i faktycznie durnowaty File Man. upiera sie, zeby to robic w
aktywnym oknie. W tym sensie nie jest to system wielozadaniowy.
Chociaz pozwala jednak w tle robic inne rzeczy np ladowac z sieci.

Na pewno to rozwiazanie nie jest doskonale, ale nie przekresla W jako
systemu wielozadaniowego. Dla mnie najwazniejsze jest to, ze moge miec
kilka aplikacji otwartych na raz. Sama mozliwosc przelaczania pomiedzy
nimi bez koniecznosci ciaglego zamykania i otwierania jest bardzo
cenna. Do tego niektore operacje wykonuja sie w tle bez problemu np.
ladowanie z sieci, wydruk. Jezeli kiedys bede musial kopiowac stadami
dyskietki, to moze pod tym wplywem zmienie SO. Na razie do tego co
robie, zupelnie wystarcza mi W. I chyba wiekszosci, bo sama reklama
Bill cudu by nie zrobil...

>jakie jeszcze masz obiekcje przeciwko systemom wielozadaniowym ?
>(oprocz przegrzanych dyskow:) )

Alez nic, zupelnie nic. Tyle ze to pojecie szerokie i zupelnie inny
system potrzebny jest na serwerze obslugujacym bank czy duze
przesiebiorstwo, inny na moim prywatnym PC. I nie mam ochoty uczyc
slonia jazdy na rowerze ani kanarka podnoszenia klod ;)

        Jurek