Re: Reklama na chama [W95]

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 13 Mar 1996 - 02:46:55 MET

S. Duchnowski (sduchnow_at_mars.superlink.net) wrote:
: ja nie rozumiem tu czegos: mam win95 ktore ciagna kilka rzeczy na raz
: na przyklad TCI/IP i fax (mam dwa modemy) netscape i ms word + agent32
: (mam 16MB) i chodzi wszytko na raz
: mam jakies specjalne win ???

Nie, masz specjalne programy. "Wielozadaniowosc" by MS charakteryzuje sie
tym, ze "system operacyjny" wywoluje program, a ten ma obowiazek po chwili
wrocic. Wtedy "s.o." wywola nastepny program - tez na moment. (no, faksy,
modemy i inne urzadzenia sa wywolywane w przerwaniach.

Wszystko jest pieknie, jesli program laskawie zechce po chwli powrocic.
A jak nie zechce? To uzytkownik siedzi i podziwia klepsydre, pod warunkiem
ze program ja wlaczyl, bo moze akurat zapomnial.

I oczywiscie dziala to kulawiatko, bo autor programu musi podzielic rzeczy
do zrobienia na odpowiednio krotkie kawalki. A jak program trafi na
rzecz ktorej programista sie nie spodziewal (np. zachowujemy zbior co ma
nie <100KB, tylko 10MB), to uzytkownik idzie na kawe.

: PS Ja nie chce tu wpadac w jakies poklepywanie po ramionach z
: politowaniem ale musicie wiedziec ze w szerokim swiecie gdzie komputer
: nie jest wydatkiem niesamowitym komputery uzywaja nie tylko hobbysci
: czy profewsjonalisci komputerowi ale ludzie ktorzy uzywaja komputerow
: do czegos tak jak kazdy uzywa na przykald telewizora nie wiedzac
: dokladnie co tam siedzi. W takim przypadku wygrywa rzeczywiscei win
: czy inne okna jak w mac'u. Po prostu sa latwiejsze w obsludze od jakis
: tam "prawdziwych OS'ow" i daja mozliwosc korzystania z tysiecy dobrych
: programow .

Jedno z drugim nie ma wiele wspolnego. Wygodny w obsludze program
moze byc napisany dobrze, lub fatalnie.
Inna sprawa, ze bogaty program bedzie mial przez 80% ogladaczy doklejona
etykietke "trudny". "Bo on ma tyle pozycji w menu..". Ale ten etap mamy
chyba szczesliwie poza soba. Dlaczego ludzie uzywaja Worda, skoro Write jest
"latwiejszy"?

Jarek.