Re: Reklama na chama [W95]

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Thu 14 Mar 1996 - 22:25:40 MET

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>Nie, masz specjalne programy. "Wielozadaniowosc" by MS charakteryzuje sie
>tym, ze "system operacyjny" wywoluje program, a ten ma obowiazek po chwili
>wrocic. Wtedy "s.o." wywola nastepny program - tez na moment. (no, faksy,
>modemy i inne urzadzenia sa wywolywane w przerwaniach.

>Wszystko jest pieknie, jesli program laskawie zechce po chwli powrocic.
>A jak nie zechce? To uzytkownik siedzi i podziwia klepsydre, pod warunkiem
>ze program ja wlaczyl, bo moze akurat zapomnial.

>I oczywiscie dziala to kulawiatko, bo autor programu musi podzielic rzeczy
> [...]

Tu juz Ci sie troche po... (pomylilo) i zaczales p... (przeklamywac)
;).

Nie bede opisywac jak ten mechanizm dziala naprawde (bo szczegolow nie
znam), ale nie jest tak prymitywny, jak to opisales. Zeby miec 100%
pewnosci napisalem wlasnie "specjalny" program, ktory sklada sie z
jednej instrukcji: jmps $ (czyli skocz sobie do siebie). Trudno Ci
chyba bedzie stwierdzic, ze robi on to co opisywales nieprawdaz?

A W (3.1, bo 95 na razie nie uzywam) owszem, w tamtej sesji wisi, ale
reszta chodzi jakby nigdy nic. Sesje mozna zmieniac tam i nazad, a jak
juz mi sie to wiszenie znudzilo, to po prostu tamta sesje wycialem.
Reszta nadal OK.

        Jurek