Re: Krotkie (?) porownanie twardzieli oraz wyniki testow

Autor: Radoslaw Poplawski (point_at_infonet.wroc.pl)
Data: Fri 08 Mar 1996 - 17:30:18 MET

> [...]

> : Moze ja czegos nie rozumiem, ale wydaje mi sie, ze transfer z cache'u
> : HDD do pamieci komputera w przypadku dyskow fast-ata2 (pio4) jest
> : znacznie wiekszy niz 5mb (13mb/sek czy cos kolo tego). Jesli max.
> : transmisja wynosi 5mb/sek to twardzielek powinien sie czuc
> : niedoceniony (czytaj: lekko sie obija).
>
> Tak, tylko kiedy zachodzi przypadek transferu z cechu dysku do komputera?
> Zazwyczaj dla swiezo czytanych danych, bo te czytane ponownie sa w cache...
> programowym w RAM komputera. A swiezo czytanych danych nie przybywa
> w tempie 13MB/s, tylko znacznie wolniej.

To podlacz dwa HDD pracujace w PIO4, stworz na jednym jeden plik o
wielkosci nastu MB i skopiuj go na drugi twardziel. Raz, gdy oba
hdeki pracuja w PIO4, a drugi raz - w PIO3. Zareczam - roznica bedzie
kolosalna.

> W efekcie, z cache dysku w zasadzie nie korzystasz..
> No, troche moze sie zyskuje przy zapisach.

Na pewno w zasadzie nie korzystam ? A mnie sie wydaje, ze wszystko
przechodzi przez cache. A moze jest tak, ze cache HDD czyta dane z
wyprzedzeniem ? Tak bylo rozwiazane rozszerzenie HAPPY DRIVE
montowane do malych atarynek 8-bit. Bo roznica miedzy connerem CFA a
CFS przy ciaglym odczycie kolejnych sektorow jest znaczna (a roznia
sie pojemnoscia cache'u).

> A tak a propos wydajnosci dyskow: (z www.seagate.com)
> ST-5850A
> Decathlon 850
> INTERNAL TRANSFER RATE (Mbits/sec) _______32.45 to 61.65
> EXTERNAL TRANSFER RATE (Mbytes/sec) ______up to 16.6
> PIO MODE _________________________________4
>

> te 61.65 Mb/s to tak z 6MB/s. Moze w to trudno uwierzyc, ale 5MB/s
> to ja potwierdzam. A to znowu nie jakis ekstra dysk...

To prawie 8MB/s, ale to transfer wewnetrzny HDD...

Test Connear 1.3GB model CFS (pracuje w PIO4):
PIO4 : transfer 9300KB/sek (perf. index 60)
PIO3 : transfer 7666KB/sek (perf. index 50)
PIO0,1,2: transfer 2700KB/sek (index 20.5)

Wyniki za coretest (transfer: cache HDD - pamiec komputerka).

Generalnie jesli dysk pracujacy w PIO4, zapuscimy na PIO3, to jego
wydajnosc wyraznie spadnie. I dlatego wczesniejsze wyniki testow nie
sa wiarygodne.

Radoslaw Poplawski
E-mail: point_at_infonet.wroc.pl (PL-litery: CP1250 lub ISO-8859-2)