Re: SIMMy z emulacja parzystosci

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 29 Dec 1995 - 17:26:56 MET

Adam Zams (EMITER_at_elektron.pol.lublin.pl) wrote:
: > Przypadkiem niedawno spotkalem sie z informacja o tzw. SIMMach z emulacja
: > parzystosci. [...]

: Programowana parzystosc polega na umieszczeniu kostki pamieci
: spelniajacej funkcje kontroli parzystosci (9-bit) lecz o
: wielokrotnie mniejszej pojemnosci niz wynika to z potrzeby
: "oparzystosciowania" (ale neologizm ...) calego SIMM-a. W praktyce bit
: parzystosci "podczepiany" jest tylko do komorek pamieci wlasnie
: adresowanych i cos w okolicach. Po zaadresowaniu innej czesci pamieci
: "podczepia" sie gdzie indziej.
: Software'owo chyba nie ma mozliwosci sprawdzenia (adresowana pamiec
: ma zawsze "przyczepiony" bit parzystosci.

Owszem - wystarczy cos innego przeczytac. I stad moje pytanie,
czy to aby na pewno tak jest, bo gdyby bylo,
to sensu nie ma ani za grosz. Taki bit parzystosci bardzo szybko
sie ujawni jako 'parity error'. I wtedy ma sie dwie mozliwosci -
wylaczych sprawdzanie parzystosci, albo - wymienic SIMM'y.
W obu przypadkach efekt jest ten sam - nikt tego nie kupi..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |