Re: Q: Software do podlaczenia streamera

Autor: Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 29 Dec 1995 - 17:27:38 MET

Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu) wrote:
> Czesc!

> Udalo mi sie kupic na wyprzedazy streamer IOmega IO80FI,
> prawdopodobnie QIC-80/250MB, niestety bez oprogramowania i teraz mam
> problem jak go podlaczyc i "ozywic".

> Na oko (pasuje gabarytami i zlaczami) podlacza sie toto jak 3.5" flop.
> Pytanie co dalej? Jaki program to obsluguje pod DOS lub windoze?

> Jurek

Ja mam dokladnie ten streamer i obsluguja go wszystkie programy do
QIC-80. Pod dosa mozna dorwac gdzies program o nazwie PowerStreamer
Zarowno pod DOS-a jak i pod Windowsy jest wersja Norton Backup
rozpowszechniana pod nazwa Quick Backup i ta polecalbym najbardziej
jako, ze jest rozbudowana w wersji konfiguracyjnej, obsluguje wiekszosc
tasm QIC-80 (niby standart a jednak sa tez rozne wersje) i co najwazniejsze
dostawia takie kody CRC, ze autokorekcja dziala wprost wspaniale
(to przy tasmach sie przydaje). Wypuszczone to bylo w 1994 przez firme
Arcada Software i dolaczane standartowo do tego streamera.
Poza tym pod Linux-em jest modulowy driver do QIC-80 i chodzi z tym streamerem
bez zarzutu. Co do podlaczenia streamera to podlacza sie go dokladnie jako
flop 3.5. Z tylu jest jeden jumper i trzy miejsca na niego: 0,1,S.
Jak masz tylko streamer to ustawiasz 0, jak masz streamer i flopa
to ustawiasz 1 a jak masz 2 flopy lub wiecej i streamer to ustawiasz S.
Tak prawde mowiac to na S dziala chyba zawsze niezaleznie od konfiguracji,
a jak nie dziala to i tak sa tylko trzy mozliwosci i zero ryzyka.

                                Stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl