Re: Ladniejszy OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 22 Dec 1995 - 22:09:21 MET

jderejski_at_synapse.net (J. Derejski) wrote:

>Jezeli mozna,

mozna mozna. polska to wolny kraj, kazdy moze po pysku dostac :))))
a tak na serio:

> Elementarny brak poczucia estetyki i piekna. Ci faceci od IBMa to maja.

          oj niestety. ja mam wrazenie ze szata graficzna OS/2 zostala zrobiona
                                           przez programistow a nie grafikow :)
                  ale tak nawiasem wole brzydkie dobrze biegajace kaczatko,
                                         niz kulawego czystej krwi araba :)

>2. Co do tych bebeli typu: swiatlo, dzwiek, gaz i prad, to rzeczywiscie,
> po jakims czasie zaczynaja pszeszkadzac i denerwowac.

mi tu brakuje takiej zeczy, analogicznej do zestawow kolorystycznych.
jeden mi sie nie podoba, wybieram drugi nie bedac zmuszony do ustawiania
koloru kazdego detalu.
   w przypadku dzwiekow tego mechanizmu nie ma, czyli uogolniajac obiekty
typu "zestaw kolorow" oraz "zestaw dzwiekow" nie sa potraktowane rownoprawnie,
a szkoda. bo jak mnie wkurzy standardowy zestaw rykadel (na poczatku faktycznie
fajne), to sobie wybieram cichszy zestaw :)

>3. Twierdze jednak, ze rozwiazanie START + Taskbar (W95),
> jest bardziej intuicyjne i efektywniejsze niz LaunchPad (OS/2).

ten taskbar po prostu pokazuje wszystko na wierzchu. mi by wystarczylo
dodatkowe pole wewnatrz START do uruchomienia task'a (czy jak mu tam, aaaa...
window list -os2 i task list -win31 :) albo niech toto bedzie opcjonalne.
w sumie pomysl wart zainteresowania.

> Np. Kazde otwarte okno lub aplikacja po zminimalizowaniu trafia
> w jedno miejsce (W95), a nie za "kratki" (OS/2).

wlasnie tego w os/2 nie znosze !!!! ale coz. czlowiek nie swinia, do
wszystkiego sie przyzwyczai. przyzwyczail sie do windowsowego zwisu
dekoracyjnego, przyzwyczai sie do chowania okien za kratki :)

> Moze ktos stwierdzic ze to kwestaja przyzwyczajenia.
> Uprzedzam z gory ze przyzwyczajen jeszcze nie mam.
> Oba te systemy sa dla mnie nowe.

faktycznie kwestia przyzwyczajenia.

>Mam nadzieje ze nadchodzaca nowa WARPa polaczy cechy
>jakie wymienil Grego. Efektywnosc (OS/2) + Efektownosc (W95),
>nawet kosztem jakiegos plagiatu.

:))))) coz znaczy kolejny jeden wobec tysiecy poprzednikow.

>Wczoraj bylem w duzym sklepie softwerowym w Ottawie.
>Zauwazylem ze WARP zniknal z polek. Spytalem sprzedawcy.
>Nie. Nikt tego nie wykupil. Potrzebowali miejsca na inne produkty.

interesujace, ale coz. jak ktos lubi badziewie i poslusznie wykonuje
zalecenia reklamowe, to kupuje badziewie :)

>Pozdrowienia,
>
>Jacek D.

tez pozdrawiam. wesolych swiat :)

--