Re: Kamyczek do ogrodka Microsoftu

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 21 Dec 1995 - 17:48:11 MET

Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:
: pozwole sobie podwazyc ten argument. czesto ze wzgledu na bezpieczenstwo
: dostepu do danych (podpatrzenie hasla) w novellu robi sie wymueszenie
: cyklicznej zmiany hasla co ilestam dni. (czyli u mnie)
: Niestety jak pani w okienku po zalogowaniu zobaczy tekst o tresci:
: You are attached to server *****
: Your password has expired, and you have 6 grace logins.
: Do you want to change password ? (y) _
: i w tym momencie pani z przerazeniem w oczach lapie za telefon,
: mimo ze sytuacja dopada ja co miesiac (prosze bez skojarzen :))
Nie chce cie martwic, ale to samo bedzie, jak system powie:
'Haslo wygaslo masz jeszcze 6 swobodnych(?) wlogowan(?),
 podaj nowe...'
Ten sam strach w oczach, czego ten system ode mnie chce.

Nawiasem mowiac - tu wychodzi przewaga Windows, gdzie powyzsze pytanie
ma postac okienka z klawiszami tak, nie, POMOC.

: moze ktos zna strukture plikow novella *.msg ? albo jakis edytor do nich ?
: w nich sa bowiem zapisane teksty komunikatow.
: bo wolalbym aby po poleceniu login pojawil sie tekst
: "podaj nazwe uzytkownika :" a nie "enter user name :"

Jak masz klopot i ochote, to wstaw do login skryptu odpowiedni zestaw
komend, ktory po polsku napisze ze uplynal miesiac i trzeba podac
nowe haslo, to nic groznego, wystarczy tylko je dwa razy wpisac
na podpowiedzi 'Enter password' i 'Reenter ..'. A zmiane hasla
wymus co 35 dni.

: ogolnie mysle ze polonizowanie samego systemu operacyjnego ma sens,
: a przynajmniej polonizacja tej jego czesci z ktora przecietny czyli zielony
: uzytkownik zdeza sie najczesciej.

Hm, a nie slyszales idei z US: 'Kto to jest general Failure, i dlaczego
on czyta moj naped?'.
Znajomosc jezyka nie zawsze pomaga.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |