Rozne systemy operacyjne 8-)

Autor: Artur Zakrzewski (piisa_at_ran.es)
Data: Thu 21 Dec 1995 - 17:01:32 MET


Ten tekst przeslal mi jeden z moich kolegow.

(wolne tlumaczenie z hiszpanskiego)

Co by sie stalo gdyby linie lotnicze zaczely zachowywac sie tak jak nasze
systemy operacyjne? Jesli w miejsce Lotu, Air France czy Britrish Airways
mielibysmy Windows Airlines, Mac Airways o Unix Express?
Oto co mozna znalesc w Internecie na ten temat.

DOS Air
Wszyscy pasazerowie wychodza na plyte lotniska, chwytaja sie samolotu,
popychaja go az sie uniesie w powietrze, wskakuja do srodka i wyskakuja na
zewnatrz kiedy zaczyna ladowac. Wtedy znowu chwytaja sie samolotu, pomagaja
mu uniesc sie w powietrze, wskakuja do srodka, etc...

Mac Airways
Sprzedawcy biletow, stewardesy i piloci wydaja sie jednakowi, maja te same
opinie i robia wszyscy to samo. Kiedy ich pytasz o lot, mowia ze tego nie
chcesz wiedziec, nie musisz tego wiedziec i bardzo prosza zebys wrocil na
swoje miejsce i dalej ogladal film.

Windows Airlines
Terminal lotniczy jest bardzo czysty i zadbany, pracownicy sa wszyscy bardzo
przystojni i dobrze ubrani, piloci bardzo dobrze wyszkoleni. Flota samolotow
firmy jest ogromna. Twoj samolot startuje bez zadnych problemow, szybko
wznoszac sie ponad chmury i na wysokosci 20.000 stop rozlatuje sie w kawalki
bez zadnego ostrzerzenia.

OS/2 Skyways
Terminal lotniczy jest prawie pusty, widzi sie tylko paru potencjalnych
pasazerow myszkujacych wszedzie gdzie moga. Przez megafony slyszysz ze twoj
lot ma zaraz wystartowac, zycza ci udanej podroze lecz niestety nie ma ani
jednego samolotu na plycie lotniska. Obsluga lotniska chodzi po calym
terminalu i po cichu przeprasza pasazerow wskazujac od czasu do czasu na
wspaniale i potezne samoloty odrzutowe zaparkowane na lace za lotniskiem.
Kazdemu pasazerowi opowiadaja jak to wspaniale bedzie latac w tych
fantastycznych maszynach i o ile bezpieczniej niz latac z Windows Airlines,
ale ze niestety musza poczekac az technicy skoncza montowac systemy lotu.
Mozliwe ze w polowie 1996. Mozliwe ze pozniej.

Fly Windows NT
Wszyscy pasazerowie niosa swoje fotele na plyte lotniska i ustawiaja je
wokol samolotu. Siadaja, zaczynaja machac rekami i wydawac odglosy jakby
lecieli.

Unix Express
Kazdy pasazer przynosi na lotnisko jedna czesc samolotu i skrzynke z
narzedziami. Skupiaja sie wszyscy na plycie lotniska, dyskutujac bez konca
na temat jaki samolot maja zrobic i jak to zrobic wszyscy razem. Na koniec
dziela sie na grupy i buduja wiele roznych samolotow i daja im wszystkim
jednakowa nazwe. Niektorzy pasazerowie rzeczywiscie dojezdzaja do swojego
celu podrozy. Wszyscy mysla ze tam dojechali.

Wings of OS/400
Firma zakupila stare DC-3, argumentujac ze to sa najlepsze samoloty i
najbardziej bezpieczne z tych wszystkich ktorymi latala, i namalowala "747"
na ich ogonach zeby wszyscy mysleli ze sa bardzo szybkie. Stewardesy
oczywiscie spelniaja wszystkie twoje zyczenia ale zwykla oranzada kosztuje
100 NZl. Glupie pytania kosztuja 5.000 NZl na godzine jesli nie masz
SupportLine, co wymaga posiadania biletu 1 klasy i bycia czlonkiem klubu
starych podroznikow. W tym wypadku ta przyjemnosc cie kosztuje 10.000 NZl
ale twoj wydzial rachunkowosci moze to potraktowac jako "nieziemski wydatek"
(to ostatnie nie wiem jak przetlumaczyc z hiszpanskiego "gasto por las nubes").

VMS Air Lines
Pasazerowie zbieraja sie w hangarze, obserwujac jak niektorzy technicy
sprawdzaja systemy lotu olbrzymiego i luksusowego samolotu. Samolot ten ma
przynajmniej 10 motorow i moze pomiescic 1.000 pasazerow; najwieksze modele
moga miec wiecej motorow niz moglbys zliczyc i przewozic wiecej pasazerow
niz jest na Ziemi. Wszyscy mowia ze koszt jednej pasazero-mili tych
niesamowitych samolotow jest duzo, duzo mniejszy niz ktoregokolwiek innego
samolotu zbudowanego do tej pory, chyba ze musisz zaplacic ze swojej
kieszeni za ten bilet. Wszyscy pasazerowie usiluja wejsc na poklad wraz z
200 technikami potrzebnymi do unikniecia wypadku. Pilot zajmuje swoje
miejsce w kabinie. Zapala motory i dopiero wtedy zdaje sobie sprawe ze
samolot jest za duzy zeby przejsc przez drzwi hangaru.

Przepraszam za kiepskie tlumaczenie ale nie mialem za duzo czasu.

Najlepsze zyczenia swiateczne i noworoczne dla listowiczow.

Artur Zakrzewski
piisa_at_ran.es



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:28:30 MET DST