Re: "Doradzanie" gazetowe

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 05:43:50 MET

Wydaje mi sie, ze przy obecnych cenach _nowego_ sprzetu taka
konfiguracja (486 DX2/??, CD 4x) jest calkiem rozsadna. 16M RAM to
chyba lekka przesada, ale glownie dlatego, ze latwo mozna dolozyc "w
miare potrzeb", pod warunkiem, ze jest miejsce. Ja bym pewnie polecal
8M, ale _koniecznie_ w jednym SIMie.

Ty zaczynales od XT. Brawo! Ja zaczynalem od i8080 z 4kB RAM. I co z
tego wynika? Oczywiscie nauke programowania mozna rozpoczac np na XT z
demobilu, ale na pewno bledem byloby doradzanie takiego zakupu w
gazecie.

Zakup plyty slabszej niz 486 DX2/?? oznacza praktycznie klopoty z
upgradem i to niedlugo. CD 2x to od biedy Ok. Faktycznie dzis
wiekszosc programow w obiegu zaklada 2x i nie wykorzystuje 4x, a przy
instalacjach tez to nie ma znaczenia. Ale prawda tez jest, ze w USA 2x
wypadly juz praktycznie z obiegu (sa dostepne na wyprzedazach), a cena
4x nie jest duzo wyzsza. Oprogramowanie pisane dzis zaklada juz 4x. W
przyszlym roku posiadacze szybkich komputerow chcacy w pelni
wykorzystac ich mozliwosci multimedialne beda juz miec problemy z 2x.

Reasumujac: Jezeli nie jestes hobbysta najlepiej nie kupuj komputera
wcale, a jezeli koniecznie chcesz/musisz kup raczj "o numer za duzy"
:-)

        Jurek