Re: Ja znowu o Win95

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 19 Dec 1995 - 03:03:03 MET

On Mon, 18 Dec 1995 21:34:06 +0100 Jarek Lis wrote:

> [...]
>: nie uzywajaca przerwan i przechwytujaca wylacznie porty 360-366h.
>:
>: Odpalam system, W95 rusza (a ktozby go zatrzymal?), wychodze ze srodowiska
>: win, uruchamiam moja aplikacje, ale nic sie nie da zrobic: czytnik nie
>: dziala. Analizuje stan portow (wystarczy debug i360) i odkrywam ze wszystkie
>: maja FF zamiast CF. Coz to moze byc? Pewnie eprom. Wymieniam go. Nadal nie
>: dziala. Wbijam moja karte w jakiegos starego 386 - wszystko chodzi pieknie.
>
>D... a nie serwisowiec. Normalna rzecz, ze EMM przykrywa epromy. Inna

Tzn. ze DOS7 ktory zostaje po "wyjsciu" z windoze95 to VDM?
Wiec nieprawda jest ze Win95 jest nakladka GUI na DOS7 - to dos7 jest
taskiem tekstowym 32bitowego systemu win95.

Facet co prawda pisal o portach (i360) wiec co maja do tego epromy?
[wogole to nie bardzo zrozumialem po co mu byly te epromy na
"nieinteligentnej" karcie z 8255? Chyba nie wsadzal tam oprogramowania
dla swojej aplikacji? Tym bardziej ze napoisal iz karta przechwytuje
wylacznie porty, o adresach pamieci nic nie pisal]

Jednak faktem jest, ze FFh to normalna odpowiedz zarowno od nieistniejacych
portow jak i od nieistniejacej pamieci. A z punktu widzenia 16to bitowego
programu chodzacego na VDM - porty niezainstalowane sa nieistniejace.

>I w ogole niech sie chlop cieszy. P&P Windows, musi przeciez sprawdzic czy
>pod adresem 360 nie ma karty sieciowej. A jak zacznie grzebac po tamtejszych
>portach - to nie chcialbym byc przylaczony do owej karty..

Tu akurat nie ma winy windoze - to samo zrobi OS/2 w czasie instalacji.
Bez napisania drivera nie ma sily uzyc w oknie dosowskim jakiegokolwiek
niestandardowego urzadzenia.

Grego

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org