Re: Warp + LILO - jak??

Autor: Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 08 Dec 1995 - 17:26:51 MET

Tomasz Finke (tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl) wrote:

> Zamarzylo mi sie miec na jednym dysku 3 systemy operacyjne (DOS'a, Warp'a
> i Linuxa) i moc wybierac system do bootowania przy pomocy linuxowego
Wybierac mozna ale troche sie wtedy chrzania stacje dyskow (ich litery)
dlatego trzeba miec dwa boot-loadery jeden lilo drugi OS/2 BootManager
Robi sie to tak:

1. Primary - OS/2 Boot manager
2. Primary - 10MB DOS - tylko katalog C:\DOS - ewentualnie
        okrojony - tylko dla zabotowania dos-a.
3. Primary - OS/2
4. Extended - reszta dysku.
Zawartosc partycji extended:
5. Logical - DOS - glowna partycja dos-a.
6. Logical - Linux (jedna lub lepiej kilka w zaleznosci od wielkosci
        dysku).
Partycje najlepiej zakladac najpierw OS/2, potem linux-owym fdiskiem
dos-owe i linux-owe.
OS/2 najlepiej miec na HPFS, gdyz co prawda wtedy ta partycja nie jest
widoczna przez DOS-a, ale pod dos-em i tak sie nie korzysta z os/2-owych
programow. Uklad wtedy jest taki ze w lilo wpisujemy linux-a i boot-managera
a boot-manager-em wybieramy miedzy dos-em i os/2. U mnie to chodzi.
Jedyna wada tego rozwiazania to to, ze niema primary partition dla linux-a
ale on sie spokojnie zabotuje z logical, a tablicy niestety sa tylko 4 miejsca
na primary.
Dzieki podzialowi dos-a wszystkie sciezki w konfig-ach do programow dosowych
pozostaja bez zmian pod os/2. Boot manager chowa partycje primary dosa,
gdy botujemy os/2.

                                        Stanley