Re: Warp + LILO - jak??

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 10 Dec 1995 - 01:55:06 MET

On 8 Dec 1995, Stanislaw Jedrus wrote:

> Wybierac mozna ale troche sie wtedy chrzania stacje dyskow (ich litery)
> dlatego trzeba miec dwa boot-loadery jeden lilo drugi OS/2 BootManager
> Robi sie to tak:

Polemizowalbym.....

> 1. Primary - OS/2 Boot manager
> 2. Primary - 10MB DOS - tylko katalog C:\DOS - ewentualnie
> okrojony - tylko dla zabotowania dos-a.
> 3. Primary - OS/2
> 4. Extended - reszta dysku.
> Zawartosc partycji extended:
> 5. Logical - DOS - glowna partycja dos-a.
> 6. Logical - Linux (jedna lub lepiej kilka w zaleznosci od wielkosci
> dysku).

Tak tez mozna

> [...]
> widoczna przez DOS-a, ale pod dos-em i tak sie nie korzysta z os/2-owych
> programow. Uklad wtedy jest taki ze w lilo wpisujemy linux-a i boot-managera
> a boot-manager-em wybieramy miedzy dos-em i os/2. U mnie to chodzi.
> Jedyna wada tego rozwiazania to to, ze niema primary partition dla linux-a
> ale on sie spokojnie zabotuje z logical, a tablicy niestety sa tylko 4 miejsca
> na primary.
> Dzieki podzialowi dos-a wszystkie sciezki w konfig-ach do programow dosowych
> pozostaja bez zmian pod os/2. Boot manager chowa partycje primary dosa,

OS/2 rowniez bootuje sie z extended partition, to ukrywanie partycji
przez bootmanagera to chamski chwyt z modyfikacja tablicy partycji w
momencie bootowania.
Mozna zrobic kilka systemow na jednym dysku lub kilku dyskach w iiny sposob.
Np ja mam to zrobione tak:
1 - primary
     FAT

2 - extended
     logical HPFS OS/2
     logical FAT
3 - boot manager

zostaje miejsce na 2 partycje primary gdzie moze byc linux - linuxa mam
na 2 dysku

Instalujemy bootmanagera, lilo configurujemy tak aby siedzialo na
partycji linuxowej.
Reszta jest prosta deklaracja w bootmanager odpowiednich partycji
startowych dla systemow - jak rowniez i partycji linuxowej.

Zaleta rozwiazania - w HOWTO linuxowym zalecane jest bootowanie najpierw
z bootmanagera - no moze to nie bylo HOWTO tylko takie LDP o partycjach
dyskach lilo i innych sprawach.
Spod osa widzimy rowniez partycje dosowe, nie tworzymy szkaradka o wielkosci
10MB.
Jesli mammy duzy dysk i tworzymy dwa napedy logiczne w extended, na
drugim instalujemy os/2 to niezaleznie od systemu mamy literki
c: - przydzilona do primary
d: - 1 naped logiczny
dopiero po odpaleniu os/2 pojawia sie e:.

Zachowujemy sposobnosc zainstalowania produktu z logo m$windoze 2001.
Tu ciekawostka - pytanko , czy komus udalo zainstalowac sie semi-system
operacyjny from m$ na rozszerzonej partycji?? Mam na mysli rowniez ten ze
skrotem nt (na temat?:)).

I jeszcze jedno. Linuxowe lilo jest kapitalnym produktem (chyle glowe) ale
nie zawsze sobie daje rade w systemach z kilkoma dyskami np. w trybie LBA.
Tzn jak sie zainstaluje to jest ok. Problemem jest fakt ze nie zawsze
daje sie zainstalowac. Mialem taka systuacje : 1 dysk os/2 , 2 dysk linux
lilo instalowane - boot sector 1 dysk.

Jarek
PS: Jesli kogos dalej to interesuje to via private e-mail.
# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #