S3 864 (i inne SVGA) a WinTach 1.2.

Autor: Rafal Rauchflaisz (rafalr_at_mat.uni.torun.pl)
Data: Thu 07 Dec 1995 - 17:35:46 MET

        Od kilku dni jestem posiadaczem karty S3 Vision 864 w wersji PCI.
Chcac wiec sprawdzic jej szybkosc w Windowsach, zapuscilem WinTacha 1.2.
Po ogladnieciu wynikow testu zaczely mnie ogarniac watpliwosci co do tej
karty (niestety nie mam porownania do innych kart). Otoz uzywam trybu
800 x 600 z 256 col. I tutaj WinTach wykazal Overral Index ok.53. Natomiast
dla wiekszej liczby kolorow np. 32k. lub 64k. ok. 70.
Na dodatek we wszystkich trybach wykazuje on, ze ta karta, to Frame Buffer
a nie akcelerator jak wynika z instrukcji do karty.
I tutaj moja prosba do uzytkownikow tej karty (oraz Cirrus L. 5440 i
Tridenta chyba 9000, bo na takie moge swoja wymienic) o podanie Overral
Indexu z Wintacha, z zaznaczeniem na jakim sprzecie byl on testowany i w
jakim trybie. Ja testowalem na 486 DX 4/120 AMD z 4MB RAM. 40 MHz na szynie
i x3 na procesor. Jak juz zaznaczylem PCI i w rozdzielczosci
800 x 600 w 256 col. (Co prawda w innych tez. :) ).

Zastanawiam sie, czy to Wintach zle podaje wartosci, czy tez walnieta jest
karta (plyta?) ? A moze to jest "normalny" objaw :( . Gdzies czytalem na
tej liscie, ze powinno byc ok 111, ale nie wiem na jakim sprzecie
(i moglem tez zle zrozumiec).

A, jeszcze jedno: ile powinno byc dolaczonych dyskietek do tej karty?
Ja dostalem jedna.

Pozdrowienia dla wszystkich - Rafal

--
        E-mail:   rafalr_at_mat.uni.torun.pl